امام جمعه بسطام گفت: بسطام ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری استان را دارد و لازم است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه اقدام لازم را به انجام رساند.‌
کد خبر: ۹۱۷۵۵۱۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضوی نسب در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بسطام با استاندار سمنان با بیان اینکه کار برای رضای خدا موجب نزدیکی قلب‌ها و رضایت خلق الله از مسئولان خواهد شد اظهار کرد: خیر دنیا و آخرت در آن است که خدا را مد نظر داشته و برای رضای خدا گام برداریم.
وی با تشکر از استاندار که دو روز را به بخش بسطام اختصاص داده اند افزود: بسطام بواسطه داشتن شاخص‌های رفیع ایثارگری و دفاع مقدس حرف اول را در سطح کشور می‌زند.
امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: خوشبختانه این بخش پرورش دهنده مراجع و بزرگان دینی بوده و در حال حاضر ۵ نفر از مراجع این بخش بعنوان نمایندگان مردم کشور در مجلس خبرگان حضور دارند و وجود مقبره‌ی شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی سبب شده است تا نگاه ویژه‌ای از تمام کشور به بخش بسطام وجود داشته باشد.
امام جمعه بسطام با تاکید بر اینکه نگاه به بخش بسطام، باید نگاه ویژه باشد گفت: بسطام با جاذبه‌های فراوان گردشگری، سیاحتی، عرفانی و معنوی، توانمندی تبدیل شدن به قطب گردشگری استان را دارد و لازم است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه اقدام لازم را به انجام رساند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود باغات فراوان در بخش بسطام، نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی امری لازم به نظر می‌رسد.
رضوی نسب خاطر نشان کرد: تکمیل، آماده سازی و رفع مشکلات مصلای بسطام و حوزه علمیه از انتظارات مردم بخش بسطام از استاندار سمنان است.
احمد خرم، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخش بسطام دارای ۴۵۰۰۰ نفر جمعیت است که شهر بسطام دارای ۹۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد گفت: بسطام دارای قابلیت‌های فراوان در ابعاد مختلف است که توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند در رشد و توسعه این بخش موثر واقع گردد.
در این نسبت اعضای شورای اسلامی شهر بسطام به بیان نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و تاکید کردند: بخش بسطام بیش از ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب و کشور نموده است و میغان با تقدیم ۹۶ شهید، اولین روستای ایثارگر کشور است که در بخش بسطام قرار گرفته است و بسطام یکی از محور‌های گردشگری در استان سمنان است.
در این نشست بیان شد: جنگل ابر، اولنگ، منطقه خوش ییلاق، آبشار تنگه داستان و ده‌ها منطقه‌ی خاص گردشگری نشان از وجود ظرفیت‌های بالا‌ی سیاحتی و گردشگری این بخش است؛ مشکلات منابع طبیعی در آزاد سازی اراضی پیرامون سه راهی مجن جهت ایجاد تقاطع غیر هم سطح تو لزومشکیل جلسات کمسیون ماده ۹۹ در خصوص رسیدگی به برخی تخلفات عمرانی در روستا‌ها و لزوم تجهیز بخش بسطام به لوازم و ادوات مهار آتش بمنظور کنترل آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های بخش بسطام و لزوم رسیدگی به موضوع صدور قبض‌های نامتعارف آب روستایی در بخش بسطام و ایجاد نمایندگی آب و فاضلاب روستایی در بخش بسطام و لزوم تجهیز امکانات و تامین نیروی انسانی مورد نیاز پلیس در بخش بسطام باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.
در این نشست بر مشکلات آنتن دهی و پوشش اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی در روستا‌های بخش بسطام تأکید شد و بر آماده سازی زیر ساخت‌های روستا‌های هدف گردشگری و سرما زدگی درختان و لزوم حمایت‌های لازم از کشاورزان و موضوع محور‌های ارتباطی و مواصلاتی روستا‌های بخش بسطام تاکید شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها