مطمئنا هیچ کسی نمی خواهد هنگام تحویل گرفتن چمدانش در فرودگاه، وسایلش را بر روی زمین مشاهده کند و یا قفل و دسته آن را خراب و از کار افتاده ببیند...
کد خبر: ۹۱۷۵۶۷۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، همه ما دوست داریم هنگام رفتن به سفر چمدانی خوب و با دوام داشته باشیم تا در حین حمل ونقل وسایلمان مشکلی نداشته باشیم. مطمئنا هیچ کسی نمی خواهد هنگام تحویل گرفتن چمدانش در فرودگاه، وسایلش را بر روی زمین مشاهده کند و یا قفل و دسته آن را خراب و از کار افتاده ببیند. همچنین بسیار از افراد سفرهای خود را همراه با کوله پشتی انجام می دهند که اصطلاحا به آن ها کوله گرد می گویند. کوله گردها همیشه کوله پشتی ای را انتخاب می کنند که در تمام سختی های سفر دوام زیادی داشته باشد و مشکلی برایشان پیش نیاید. به شما پیشنهاد می کنیم در این مقاله با سیمرغ 24 و تکتازان پرواز عرش همراه باشید تا راهنمای خرید کوله پشتی و چمدان مناسب سفر را به شما بگوییم. قطعا این نکات راهبردی می تواند در سفرهای مختلف راهگشای شما باشد.

 

خرید چمدان مناسب، اصل اساسی در سفر

همان طور که می دانید در پروسه سفر کردن، تمامی چیزها از خرید بلیط هواپیما ارزان گرفته تا بیمه و مسافرتی و خرید چمدان اهمیت ویژه ای دارد. اگر بخواهید از استرس سفر خود کم کنید و با آرامش خاطر راهی مقصد شوید بهتر است یکی از اصول اساسی سفر که خرید چمدان مناسب است را جدی بگیرید تا بتوانید سفری آرامش بخش و آسان را تجربه کنید. در ادامه شما را با ویژگی های یک چمدان خوب آشنا می کنیم:

خرید چمدان با کیفیت

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید چمدان باید به آن دقت کنید، توجه مواد به کار رفته در آن است. موقع خرید توجه کنید که چمدان های نرم با وزن کم گزینه مناسبی هستند. زیرا حمل و نقل آن با دست آسان تر است و در قفسه های بالای هواپیما به راحتی جا می شود. همچنین این نوع چمدان ها ضربات و شوک های فیزیکی را به راحتی جذب می کند. در خرید خود دقت کنید که چمدان هایی با جنس پلی استر را خریداری نکنید! چرا که پارچه هایی با نایلون ریپ استاپ دوام بیشتری دارد. افرادی که می گویند چمدان سخت و محکم با کیفیت تر است استدلال آن ها این است که به داخل فرو نمی رود و از مواد دست سازی مانند پلی کربنات ساخته شده است.

توجه به زیپ چمدان

یک قانون نانوشته وجود دارد که می گوید اگر چمدان شما با کیفیت نباشد، قطعا زیپ های آن به راحتی شکسته خواهد شد. یکی از نشانه های چمدان با کیفیت و خوب این است که زیپ آن کاملا در چمدان جای گرفته باشد. زیپ ها می توانند به رنگ اصلی چمدان شما و یا مخالف آن باشند؛ اما در هر صورت زیپ باید از نظر اندازه با حجم چمدان تناسب داشته باشد. با این حال اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که چمدان را بیشتر از ظرفیتش پر می کنید، به دنبال چمدانی بگردید که جنس زیپش از کویل پلی استر باشد.

بررسی قفل های چمدان

از قدیم گفته اند چمدانی که قفل ندارد، دعوت نامه ای برای دزدان است! حتی اگر در زمان سفر و با خرید تور مسافرتی مانند تور گرجستان، تور روسیه، تور ارمنستان، تور باکو و ... وسایل با ارزشی را با خود حمل نمی کنید، باز هم بهتر است از وسایل خود مراقبت کنید. حتما می دانید که چمدان های با کیفیت بالا و جنس نرم، انواع مختلفی از قفل را دارد که به زیپ آن ها بسته می شود. چمدان های با جنس سخت نیز به نوعی ساخته شده اند که قفل خودکار دارند و یا می توان به آن ها قفل اضافه کرد. به طور کلی باید دقت کنید که حتما چمدان شما دارای قفل مناسب باشد تا در حین سفر مشکلی برایتان پیش نیاید.

چمدان چرمی

یکی از مواردی که هنگام خرید چمدان باید به آن دقت کنید، جنس چرم آن است. اگر می خواهید یک چمدان با دوام با ظارهری بسیار جذاب و شیک داشته باشید، بهتر است چمدان چرمی را انتخاب کنید که از لایه های پوستی داخلی به دست می آید. یادتان باشد که از خرید چرم پردازش شده خودداری کنید؛ زیرا به مرور زمان بر روی آن ترک ایجاد می شود. همچنین دقت کنید که چمدان شما از تکه های چرم ساخته نشده باشد. چمدان های چرمی دارای بند چرم هم احتمالا به مرور زمان لایه لایه می شوند و ترک می خورند.

جیب های چمدان

یکی از مواردی که در خرید چمدان باید به آن توجه کنید، جیب های مختلف آن است که جای دادن وسایل را برای شما راحت می کند. جیب های چمدان به گونه ای هستند که فضای چمدان را بیشتر نکرده و یا اندازه فضای فضای اصلی را کم کنند. این ها دو مشکلی هستند که تولید کنندگان حرفه ای و با کلاس چمدان از آن ها دوری می کنند. اگر می خواهید چمدان شما دارای جیب های اضافه باشد، مدل هایی را انتخاب کنید که دارای لایه های مخفی با دوخت تمیز و محکم باشد که به مرور زمان پاره نشود و ظاهر چمدان شما را حفظ کند.

بهترین کوله پشتی کوهنوردی و سفر

حتما شما هم در سفرهای خود افرادی را دیده اید که با کوله پشتی بزرگی بر دوش مسافرت خود را آغاز می کنند و تمامی لوازم ضروری سفر را در همان یک کوله خود جای می دهند. این افراد که بدون هیچ وسیله نقلی خاصی راهی مقصد می شوند را بک پکر یا کوله گرد می نامند. آن ها گاهی با خرید بلیط چارتر یا سیستمی هواپیما به مقصد می روند و گاهی هم بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس را برای آغاز سفر خود انتخاب می کنند. اگر شما هم دوست دارید مانند کوله گردها در جستجوی ناشناخته ها باشید ابتدا باید یک کوله پشتی مناسب را برای خود خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این بخش ویژگی های یک کوله پشتی مناسب برای سفر را با هم بررسی کنیم:
اولین اصل در خرید کوله پشتی سفر این است که با توجه به وسایلی که قرار است با خود حمل کنید، بهترین کوله را انتخاب کنید. برخی افراد عموما فریلنسر هستند و در حین مسافرت وسایل کار خود مانند لب تاپ را هم با خود حمل می کنند. پس آن ها نیاز به کوله پشتی دارند که محل نگهداری وسایل کار از جمله لب تاپ را داشته باشد. بسیاری دیگر از افراد هستند که روزهای زیادی را در سفر می گذرانند. آن ها نیازمند کوله پشتی هستند که بتوانند نقشه، راهنمای سفر، قمقمه و فلاسک و.. را در آن جای دهند. اگر کوهنورد هستید و قصد خرید کوله پشتی را دارید باید نوعی از آن را انتخاب کنید که پتو، کیسه خواب و دیگر وسایل سفر در آن جای شود.

کوله پشتی های ضد آب، انتخاب اول

کوله پشتی های ضد آب می تواند نقش بسیار مهمی در حفاظت از وسایل شما ایفا کنند. این کوله پشتی ها از موادی تشکیل شده اند که در برابر آب مصون می مانند و به نحو احسن از وسایل شما محافظت می کنند.

توجه به ایمنی کوله پشتی

بیشتر کوله پشتی های مسافرتی زیپی هستند و زیپ آن ها به نحوی دوخته شده که باز کردن آن ها بسیار راحت است. پس بهتر است هنگام خرید کوله پشتی مورد نظر خود حتما موارد ایمنی آن را مد نظر داشته باشید.

بند ها و تسمه های کوله پشتی

همیشه قبل از خریدن کوله پشتی چند مدل از آن را امتحان نمایید تا بتوانید راحت ترین آن را انتخاب کنید. همیشه از کوله پشتی هایی استفاده کنید که بندهایش لیز نباشد تا بتوانید ساعت های زیادی آن را روی دوش خود نگه دارید و لغزشی حس نکنید.

توجه به حجم وسایل انتخابی

زمانی که قصد خرید کوله پشتی دارید، همیشه حجم وسایل خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر به حمل چکمه یا وسایل کمپ زدن نیازمندید، از کوله پشتی های بزرگ استفاده کنید. اگر هم نیازدارید تا کتاب، لب تاپ، دوربین و... با خود حمل کنید به جیب های کوله پشتی توجه ویژه ای داشته باشید.

گارانتی و ضمانت

در خرید هر نوع وسیله ای توجه به گارانتی و ضمانت جز واجبات است. در خرید کوله پشتی نیز همیشه به این موضوع دقت کنید. اکثر تولید کنندگان ضمانت نامه های بسیار طولانی و بلندی را برای استفاده از کوله پشتی ها ارائه می دهند. هزینه این نوع از کوله پشتی ها به مراتب بیشتر است؛ اما اگر موارد گارانتی به شما بخورد در صورت تعویض و یا ارتقا می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

جیب های کوله پشتی

اگر تعداد وسایلی که با خود حمل می کنید، زیاد است حتما به تعداد جیب های کوله پشتی دقت کنید. این جیب ها می تواند نقش بسیار مهمی در نگهداری وسایل کوچک شما مانند تلفن همراه، دوربین، کتاب راهنما، نقشه و.. داشته باشد. در کل باید بگوییم یک کوله پشتی مناسب کوله ای است که شما به راحتی بتوانید تمام وسایل خود را در آن جا دهید بدون آن که به مشکل خاصی بربخورید.

اندازه کوله پشتی

همیشه هنگام خرید کوله پشتی به اندازه و سایز آن هم دقت کنید. سایز کوله باید با قد شما متناسب باشد اگر کوله ای کوتاه داشته باشید ممکن است به قسمت میانی کمر شما فشار وارد شود. برعکس اگر قد کوله نسبت به قد شما بلند بلندتر باشد هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست خواهید داد.

در پایان باید بگوییم بهترین شیوه برای رفتن به سفر آن است که سبک بال سفر کنید؛ یعنی از بردن وسایل اضافی بپرهیزید. چرا که هر چه چمدان و کوله شما بزرگ تر باشد وسوسه بردن وسایل بیشتری را خواهید داشت. با انتخاب کوله پشتی و چمدان کوچک تر می توانید خود را از بردن وسایل غیر ضروری دور کنید.

ارسال نظرات