امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم یادآوری حماسه‌ها و ایثارگری رزمندگان به نسل جوان گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ است.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۸۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از زندگی آن حضرت و تلاش برای زنده نگه‌داشتن قیام و پیام عاشورا پرداخت.
وی از تلاوت قرآن به‌ویژه در دل شب، صدقه خالصانه، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن به‌عنوان نشانه‌های مؤمن یادکرد و اظهار داشت: جهاد و ایستادگی در میدان نبرد و رزم از مظاهر عزت یک مسلمان است. یک ثمره جهاد، حفظ مجد و عزت است لذا در دین ما جهاد خیلی اهمیت دارد.
امام‌جمعه اردکان گفت: خدای متعال درآیات متعدد قرآن اهل جهاد را بر کسانی که اهل جهاد نبودند و در موقع جنگ و نبرد بی‌تفاوت بودند فضیلت می‌دهد. جهاد، یکی از در‌های بهشت است که خدای متعال این در را برای دوستان خاص و ویژه خود بازکرده است.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس افزود: حماسه‌ها، جهادها، ایثارگری‌های رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها باید یادآوری شود. ثمره این هشت سال دفاع مقدس این شد که عزت ملت ایران حفظ شد و می‌توانیم بگوییم که حماسه ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ است.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: اگرچه جنگ هزینه‌های انسانی و مادی را بر ما تحمیل کرد، اما برکات بسیاری هم برای ما داشت. حضرت امام (ره) در ماه‌های آخر عمر شریف خود پیامی را به‌عنوان منشور روحانیت صادر کردند که در آن چند مورد از برکات هشت سال دفاع مقدس را برمی‌شمارند.
وی افزود: اگر اوایل انقلاب، جنگ و جهاد و فضای معنوی جبهه و شهادت و ایثار و رزمندگی نبود شاید ملت ما نمی‌توانست مقاومت کند، اما به برکت این فضا و عطر معنویت و جهاد و شهادت، ملت ما را وارد میدان کرد و مقاومت آن‌ها را بیشتر کرد.
خطیب نماز جمعه اردکان گفت: حضرت امام (ره) در بخشی از این پیام فرمودند: که؛ جنگ ما، فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت لذا جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت کند. عظمت اسلام در این جنگ ظهور و بروز پیدا کرد.
وی بابیان اینکه ما امروز وظیفه‌داریم قدرشناس زحمات ایثارگران باشیم، گفت: ما وظیفه‌داریم که پیام رزمندگان و شهدا که ایستادگی بر سر آرمان‌های انقلاب و اسلام، پیروی از ولایت‌فقیه، حفظ وحدت، دفاع از اسلام و احکام دین، یاری مظلومین، ایستادن در برابر ظالمان و مستکبران بود را به نسل بعد و فرزندان خود برسانیم و همه ما وظیفه‌داریم در دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای عمل کنیم که در روز قیامت در برابر این ایثار‌ها و فداکاری‌ها شرمنده و سرافکنده نباشیم بلکه روسفید و سربلند باشیم.
حجت‌الاسلام شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی گفت: فصل تلاش، کوشش و نشاط درراه کسب علم و دانش که نوعی جهاد است در پیش است. امیدواریم که سال تحصیلی پربار و پربرکتی داشته باشیم.
وی ضمن گرامی داشت سالروز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی افزود: عوامل اورژانس اهل ایثار و فداکاری هستند و کار حساس و دقیقی دارند. ما در بسیاری از جا‌ها به کمک خیرین نیاز داریم و کمک خیرین اگر در بخش‌های مختلف به‌ویژه درزمینهٔ ساخت مراکز بهداشتی و درمانی نبود مطمئناً دولت از پس کار‌ها برنمی‌آمد. در اورژانس هم به کمک خیرین نیاز داریم امیدواریم کسانی که توانایی دارند در این امر خیر هم همکاری کنند.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نکاتی را درباره موضوع ارتباط با استکبار بیان کردند و تأکید کردند که هدف آمریکا از ترفند مذاکره، تحمیل خواسته‌های خود و اثبات سیاست فشار حداکثری است که نتیجه بدهد. نکته مهم این است که کم پیش‌آمده مقام معظم رهبری چنین انذاری با صراحت از زبان ایشان بشنویم، اما چنین انذاری را دادند و شاید برای مسؤولین و مردم ما اتمام‌حجتی باشد.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر دشمن در این شرایط توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران است یعنی برای به‌زانو درآوردن ملت ایران باید فشار حداکثری آورد و با فشار حداکثری ملت ایران تسلیم بشود ایران و ملت ما دیگر روی خوش و آسایش و آرامش را نخواهد دید. دشمن وقتی دید این فشار‌ها نتیجه می‌دهد برای خواسته‌های دیگر هم این سیاست را به کار می‌برد.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: ملتی اگر بتواند در برابر دشمنان ایستادگی کند و روحیه ایستادگی دارد، اما کوتاه بیاید و حاضر نشود هزینه‌های مقاومت و ایستادگی را متحمل بشود باید برای این کوتاه آمدن غرامت سنگینی بپردازد و عزت خود را از دست می‌دهد. اگر خدای‌ناکرده ملت و مسؤولین ما در برابر این فشار‌ها کوتاه بیایند نوبت ذلت و توسری خوردن ملت ایران فرامی‌رسد.
وی گفت: مقام معظم رهبری با صراحت این هشدار را دادند و تأکید کردند که تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم، تکیه به جوانان و تکیه به ظرفیت‌ها و ثروت‌های داخلی و بومی است. در طول تاریخ تجربه نشان داده است که هر دولت و ملتی روی پای خود ایستاد راه پیشرفت او هرچه بیشتر باز می‌شود و عزتش هم حفظ می‌شود.
خطیب نماز جمعه اردکان در پایان گفت: ملت ما تاکنون مقاومت کرده است و این مقاومت ثمرات زیادی داشته است. یکی از این ثمرات، واداشتن ملت‌های همسایه مانند سوریه، عراق، یمن و فلسطین به مقاومت است. آن‌ها از مقاومت ملت ایران و ایستادگی چهل‌ساله ما درس گرفته‌اند و امروز می‌بینیم که یمن با آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت نظامی دنیا و با عربستان به‌عنوان ثروتمندترین کشور خاورمیانه چه کرده است به‌گونه‌ای که با حمله پهبادی به دو میدان نفتی این کشور صادرات نفت عربستان ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات