امام جمعه بهاباد گفت : حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،این جنگ را به یكی از كم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل كرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۲۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های این هفته نماز ضمن سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به گرامی داشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد واظهارداشت : حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،این جنگ را به یكی از كم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل كرد.
امام جمعه بهاباد با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان وظایف نیروهای انقلاب در شناخت ابعاد مقاومت وایستادگی مردم ایران و حفظ دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس می‌فرمایند: «می‌خواهم بگویم كه این جنگ یك گنج است، آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج كنیم یا نه، این هنر ماست كه بتوانیم استخراج كنیم افزود : یكى از بزرگ‌ترین فوائد این جنگ هشت‌ساله و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حركت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود.
وی صبر، مقاومت و ایستادگی و استکبارستیزی را از دیگر شاخصه‌های مهم رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و بر الگوگیری نسل امروز از شهدا و ایثارگران تأکید کرد.
خطیب جمعه بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت : دفاع مقدس؛ متعالی‌ترین نمونه مقاومت است .
امام جمعه بهاباد به 23 محرم تخریب قبور بقیع توسط وهابیت اشاره کرد و افزود : قبور متبرک ائمه هدی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در اندیشه شیعی از جایگاه والا و باعظمیت برخوردار است و زیارت این قبور و توسل به آن، علاوه بر اینکه مبتنی بر اندیشه اصیل اسلامی است،نماد و الگویی عملی از وحدت و پایبندی شیعیان به اصل امامت و جایگاه رفیع آن در زمان غیبت می‌باشد.
وی با بیان اینکه تخریب قبور اهل بیت(ع)؛ راهبرد دشمن در مقابله با اندیشه مقاومت است اظهارداشت : در عصر حاضر شاهد توسعه و همگانی شدن گفتمان مقاومت ملتهای شیعی و مسلمان منطقه و جهان با الگوپذیری از انقلاب اسلامی هستیم و دشمن همچون دوران معاویه و یزید، با آگاهی از جایگاه محوری و ارزشی ائمه اطهار و قبور مطهر آنان، تمامی قدرت خود را به کار گرفته تا با حمله فیزیکی و غیر فیزیکی از جمله حمله رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه مقدسات اسلامی و تعمیم آن به ارزشهایی همچون فرهنگ عاشورا و عزاداریهای حسینی، جایگاه معنوی و هدایت بخش ائمه اطهار(ع) را تخریب نموده و در اذهان عموم مردم بویژه نسل جوان کم ارزش و بی محتوا سازد.
امام جمعه بهاباد به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشائی مدارس اشاره کرد و ماه بهار علم و دانش را به معلمین و اندیشمندان ودست اندرکاران تعلیم و تربیت تبریک گفت و افزود : دانش آموزان درآغازین سال تحصیلی به درس و مشق خود اهمیت بیشتری بدهند .
انتهای پیام /د
ارسال نظرات