خبرهای داغ:
ایرانخواه گفت: از زائرین انتظار می‌رود برای ورود به مرزهای کشور از خودروی شخصی استفاده نکنند و برای جابه‌جایی از مناطق شهری به مرز کشور از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۹۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدحسن ایرانخواه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین؛ درباره‌ی خدمات اتوبوسرانی استان قزوین در ایام اربعین اظهار کرد: سال جاری با وجود حذف ویزا برای زائران انتظار می‌رود حدود 3میلیون و 500هزار نفر رفت و همین تعداد زائر در مسیر برگشت به مدت 20روز در مرزهای کشور تردد داشته باشند.

وی افزود: مرزهای قصرشیرین، مهران، چزابه و شلمچه از تاریخ 15مهرماه تا پنجم آبان‌ماه سال جاری برای ورود و خروج زائران بازگشایی خواهند شد که بیش‌از 70درصد زائران از مرز مهران برای خروج و ورود به کشور استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین اذعان کرد: به منظور رفت‌و آمد زائرین حدود 3هزار دستگاه اتوبوس برای مناطق مرزی و خارج از مرز، همچنین حدود 2هزار دستگاه اتوبوس توسط سازمان شهری کشور (شهرداری‌های استان) برای زائران درنظر گرفته‌ شده‌است.

وی گفت: کرایه‌ی رفت‌و آمدهای منطقه‌های مرزی در سال گذشته 3 الی4هزار تومان بود که در سال جاری افزایش چندانی نخواهد داشت همچنین کرایه‌ی درون شهری و شهرها تا مرزهای کشور توسط مسئولین و طبق مصوبه تعیین می‌شود که باید توسط مسئولین مربوطه پیگیری شود.

این مسئول ابراز کرد: با وجود الحاق مسئولیت حمل و نقل زائرین کشور به استان قزوین حدود 500دستگاه اتوبوس برای زائرین استان در منطقه‌ی مرزی مهران درنظر گرفته شده‌است، همچنین ورود و خروج زائرین استان قزوین از مرز مهران انجام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره های سازمان تاکسیرانی قزوین عنوان کرد: سال گذشته حدود 2هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائرین در نظر گرفته شده‌بود که باتوجه به افزایش تعداد زائرین امسال نسبت به سال گذشته حدود 1000دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی به زائرین افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به حذف ویزای زائران احتمال حضور 25الی 30میلیون زائر برای ورود و خروج از کشور وجود دارد که سازمان اتوبوسرانی و وزارت کشور برای خدمت‌رسانی به مردم آماده‌است و با ثبت تعداد زائرین در مرحله‌ی خروجی از مرز کشور برای زمان بازگشت زائرین خدمات مناسبی ارائه خواهد داد.

ایرانخواه ادامه داد: از زائرین انتظار می‌رود برای ورود به مرزهای کشور از خودروی شخصی استفاده نکنند و برای جابه‌جایی از مناطق شهری به مرز کشور از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنند.

وی افزود: زائرین سفر خود را برای وارد شدن به خاک عراق به تدریج از پنج یا دهم مهرماه آغاز کنند و سفرخود را به روزهای بیست‌و ششم موکول نکنند، همچنین زائرین برای خروج از خاک عراق چند روز بعد از روز اربعین اقدام نمایند تا با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول در پایان بیان کرد: به علت حذف ویزای زائرین همراه داشتن پاسپورت و بیمه برای زائرین الزامی‌است، زیرا درصورت نداشتن پاسپورت و بیمه ورود زائرین تخلف محسوب شده و طبق قوانین کشور عراق به مجازات متخلفین رسیدگی خواهد شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها