سید ساجد یعقوبی
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال در گفت و گو با «بسیج»؛
خدمت به مردم مناطق محروم رکن اصلی بسیج جامعه پزشکی است و هرکجا ببینیم مردم به خدمات نیازمند هستند از هیچ راهی برای خدمت رسانی دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۳۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
خدمت به مردم مناطق محروم رکن اصلی بسیج جامعه پزشکی است
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، فجرالفاطمه محمدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج شهرستان خلخال اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون ۲۵ مورد تک تخصصی در قالب ۱۶ تیم جهادی شهید رهنمون به مناطق محروم بخش خورش رستم، شاهرود و بخش مرکزی شهرستان خلخال اعزام شدند که این اکیپ های تخصصی شامل قلب و عروق، داخلی، زنان و زایمان، اطفال، دندان پزشک و طب اورژانس می باشد.
 
وی ادامه داد: بر اساس اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم شهرستان خلخال بیش از 5 هزار نفر مردم این مناطق به صورت رایگاه مورد ویزت رایگان قرار گرفتند و از خدمات درمانی، دارویی، پرستاری و مامایی بهره مند شدند.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال با بیان اینکه برنامه های مختلفی توسط این سازمان از سال گذشته تا کنون اجرا شده است، گفت: به بیش از 2 هزار نفر در ایستاگاه سلامت خدمات رسانی شده، بیست مورد آموزش بهداشت در سطح شهرستان و روستاهای اطراف و نشست های روشنگری برای پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران را داشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف بسیج جامعه پزشکی، خدمت به مناطق محروم است، گفت: ما هرلحظه آماده‌ی حضور وخدمت به مردم عزیز هستیم و اگر احساس کنیم نقطه‌ای از شهر یا کشور به ما نیاز دارد حتما در آنجا حضور خواهیم یافت و از هیچ راهی برای تحقق این هدف دریغ نخواهیم کرد.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال بیان داشت: خدا را شاکریم که امسال نیز همانند سال‌های گذشته توانستیم در حد توان به مناطق محروم سفر و مردمانی که از نظر مالی و ... مشکل داشتند را بصورت رایگان ویزیت و درمان نماییم.

محمدی تصریح کرد: انگیزه و علاقه پزشکان و پرستاران جهت خدمت به مناطق محروم باعث گردیده تا بتوانیم طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار دهیم. تمامی همکارانی که در این مناطق حضور می‌یابند، دغدغه‌ی خدمت مخلصانه و بی منت به مردم عزیز و خون گرم را دارند و هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و در مواردی حتی با هزینه شخصی خودشان، بیماران را مورد درمان قرار می‌دهند.

محمدی اضافه کرد: با همکاری و تلاش همکاران عزیز، سال قبل مجمع استانی بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به میزبانی بسیج جامعه پزشکی خلخال برگزار و از گروه‌های برتر جهادی تجلیل بعمل آمد همچنین کانون خلخال بعنوان کانون بسیج جامعه پزشکی برتر استان در طرح شهید رهنمون معرفی و امسال نیز در جشنواره مالک اشتر موفق‌ترین رده را کسب نمود.
 
وی تصریح کرد: درطول سال برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را به اجرا در آوردیم که شامل جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان - برگزاری نمایشگاه در حوزه عفاف و حجاب - نمایشگاه عکس دفاع مقدس - نماشگاه اعتیاد - برگزاری مراسمات مذهبی- دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و.. می‌باشد و همچنین ضبط رادیویی زندگی نامه بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال توسط توسط رادیو سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی این شهر در دست اقدام است.
ارسال نظرات