اجرای ۲۶۰ عنوان برنامه توسط نواحی بسیج و سپاه در غرب هرمزگان بخشی از فعالیت‌های مرتبط با بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این خطه از کشور است.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۷۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیجهرمزگان، این استان همانند سایر استان‌های کشور در این روزها در حال آماده شدن برای بزرگداشت هفته دفاع است.

استان هرمزگان در باب دفاعی و همچنین بزرگداشت دفاع مقدس بنابر دلایلی از اهمیت بالایی برخوردار است، تا آنجا که با ویژه‌تر شدن خطوط دفاعی کشور در آب‌های جنوبی، مرکز این استان در سال‌های اخیر میزبان رژه‌ با عنوان ملی در کنار تهران بوده که این خود بیش از پیش اهمیت این منطقه از کشور را گوشزد می‌کند.

استان هرمزگان و سواحل غربی و شرقی و جزایرش به دلیل مرزی بودن و تامین بخش قابل توجهی از انرژی کشور و همچنین نقش در تجارت جهانی همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، به ویژه در شرایط کنونی که با توجه به حساسیت‌ها و تنش‌های منطقه‌ای به محدوده‌ای مهم‌تر از همیشه تبدیل شده است.

در کنار این ویژگی‌ها بزرگداشت هفته دفاع مقدس به دلیل حضور تعیین کننده نیروهای هرمزگانی در زمان دفاع مقدس به‌ویژه در حوزه‌های دریایی و غواصی همواره برای ساکنان و نهادهای مردمی این استان مهم بوده است.

منطقه غربی هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرخمیر، بستک، پارسیان و بندرلنگه که در دفاع مقدس نیز رزمندگان و شهدای متعددی به انقلاب تقدیم کرده‌اند امسال نسبت به بزرگداشت هفته دفاع مقدس از فعالیت و عملکرد قابل توجه‌تری برخوردار هستند.

به نحوی که در مجموع در این چهار شهرستان بیش از 260 عنوان ویژه برنامه برای هفته دفاع مقدس طراحی و تدوین شده است.

سرهنگ پاسدار اسحق موذن نسب فرمانده سپاه پارسیان در همین راستا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که  نسل‌های آینده باید با آن آشنا شوند.

وی از اجرای 100 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان پارسیان با محوریت مساجد خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بستک نیز از اجرای بیش از 70 برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ محمد مهدی زارع خفری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: این دوران برگ زرین و درخشانی برای انقلاب و نظام  محسوب می‌شود و  اکنون ما همه وظیفه داریم که در این راستا و با هدف انتقال پیام شهدا حرکت کنیم.

سرهنگ فاضل باوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه نیز در همین راستا اظهار داشت: بیش از 60 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس با محوریت کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان در شهرستان بندرلنگه برگزار می‌شود.

وی گفت: علاوه بر ساختمان حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان(عج) بندرکنگ یک باب سالن تیراندازی و چند طرح عمرانی دیگر نیز در شهرهای لنگه و بندر کنگ بهره‌برداری می‌شود.

سرهنگ جعفر اسلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرخمیر نیز در همین راستا از اجرای 30 برنامه در این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت 31 شهریورماه قرارگاه‌های تحول محلات در 10 منطقه فعالیت خود را به‌طور جدی‌تر ادامه می‌دهند.

ارسال نظرات