خبرهای داغ:
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: کمک به زنجیره ارزش تولید در روستا در بخش‌های مختلف، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده از جمله کارگاه‌های حوله‌بافی و پرورش مرغ بومی از جمله فعالیت‌های بخش اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۷۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

مهدی صمدی‌فرد مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار کرد: عمده فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان جنوبی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و بهداشت و درمان در نقاط روستایی، محروم و مرزی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: فعالیت‌های بخش عمرانی گروه‌های جهادی شامل تکمیل و احداث مساجد، حسینیه‌ها، خانه عالم و سایر اماکن عمومی در روستاهای سطح استان است.

 

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: تعمیر و مرمت منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با همکاری این دو نهاد از دیگر فعالیت‌های بخش عمرانی بسیج دانشجویی استان است.

 

صمدی‌فرد عنوان کرد: رنگ‌آمیزی، تعمیر و بازسازی مدارس نیز از فعالیت‌های بخش عمرانی دانشجویان بسیجی است.

 

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن، آموزش صنایع‌دستی، کلاس‌های آموزشی تحصیلی و تقویت دروس برای دانش‌آموزان در مناطق روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی و اکران فیلم از جمله فعالیت‌های بخش فرهنگی و آموزشی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی است.

 

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بخش بهداشت و درمان شامل کلاس‌های پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت فردی در حوزه‌های مختلف، کلاس‌های گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی، ویزیت عمومی مردم نیازمند در مناطق محروم و دورافتاده، تهیه و توزیع دارو بین نیازمندان، اعزام پزشک متخصص و ارائه خدمات پزشکی در زمینه‌های متخصص اطفال، زنان و زایمان و داندانپزشکی از جمله خدمات بخش بهداشت و درمان است که توسط گروه‌های جهادی دانشجویی در استان انجام می‌شود.

 

صمدی‌فرد گفت: بحث اقتصاد مقاومتی و گسترش فرهنگ کار و تلاش در روستاها از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی است که در قالب استارتاپ در روستاها برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کمک به زنجیره ارزش تولید در روستا در بخش‌های مختلف، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده از جمله کارگاه‌های حوله‌بافی و پرورش مرغ بومی از جمله فعالیت‌های بخش اقتصاد مقاومتی است.

 

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به برخی از فعالیت‌های عمرانی بسیج دانشجویی استان در شهرستان‌های مختلف، بیان کرد: در فصل تابستان گروه‌های جهادی فعالیت‌های عمرانی در زمینه ترمیم منازل مددجویان و تکمیل مسجد روستای آچونی در شهرستان قاین، تکمیل مسجد روستای کله عارف در نهبندان، تعمیر منازل مددجویان در منطقه حسین‌آباد فردوس و کمک به احداث ۱۵ واحد مسکونی نیازمندان در شهرستان نهبندان از جمله فعالیت‌های عمرانی بسیج دانشجویی استان بوده است.

 

صمدی‌فرد گفت: همچنین گروه جهادی دانشجویی فاطمه زهرا(س) در بخش بهداشت و درمان به شهرستان سربیشه اعزام شده و به مردم دهستان مومن‌آباد این شهرستان خدمات ارائه کرده است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون ۳۲ گروه جهادی در بخش‌های مختلف جهت ارائه خدمات به شهرستان‌های استان اعزام شده و خدمات‌رسانی داشته‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها