خبرهای داغ:
ترجمه دو کتاب «زندگی خوب»‌ نوشته مارک ورنون و «خودشناسی به روش یونگ» نوشته مایکل دانیلز توسط نشر نو به چاپ‌های ششم و هفتم رسیدند.
کد خبر: ۹۱۷۶۰۲۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، دو کتاب «زندگی خوب»‌ نوشته مارک ورنون با ترجمه پژمان طهرانیان و «خودشناسی به روش یونگ» نوشته مایکل دانیلز با ترجمه اسماعیل فصیح به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ‌های ششم و هفتم رسیده‌اند.

 

«زندگی خوب (۳۰ گام فلسفی برای کمال بخشیدن به هنر زیستن)» یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» است که چاپ اولش، مرداد ۹۶ به بازار نشر آمد و حالا نسخه‌های چاپ ششمش عرضه شده‌اند.

مارک ورنون نویسنده این کتاب، متولد سال ۱۹۶۶ در انگلستان است. او در رشته‌های فیزیک و الاهیات تحصیل کرده و مدرک دکترای فلسفه دارد. کتاب‌هایی که او نوشته درباره موضوعاتی چون دوستی، خداوند، معنویت، علم و فلسفه زندگی روزمره هستند. مقاله‌ها و نقد و بررسی‌های این نویسنده درباره مذهب و موضوعات فلسفی و اخلاقی در روزنامه‌ها و مجلات زیادی از جمله گاردین منتشر شده اند.  

ورنون در «زندگی خوب»، مخاطب را با ۳۰ شخصیت استثنایی تاریخ بشر و نیز برخی از عالی‌ترین اندیشه‌های بشری در طول تاریخ درباره چه گونه خوب زیستن، آشنا می‌کند. در پایان فصل‌های کتاب، توصیه‌هایی با عنوان «گامی‌دیگر» درج شده اند که اشاره‌ها و آگاهی‌هایی هستند که می‌تواند بر خواننده تاثیر بگذارند. این کتاب ۵ بخش دارد که به ترتیب عبارت اند از: «فضیلت‌های معنوی»، «فضیلت‌های مصیبت بار»، «فضیلت‌های اجتماعی»، «فضیلت‌های عملگرایانه» و «فضیلت‌های فردی».

چاپ ششم این‌کتاب با ۳۴۷ صفحه و قیمت ۵۲ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب «خودشناسی به روش یونگ» هم یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه روانشناسی» است که این ناشر چاپ می‌کند و دی‌ماه ۹۷ چاپ پنجمش به بازار عرضه شد و حالا به چاپ هفتم رسیده است.

نسخه اصلی این کتاب در سال ۱۹۹۲ در لندن منتشر شده و به‌قول نویسنده‌اش، با تردیدهای خاصی نوشته شده که یکی از مهم‌ترین آنها این است که همه‌جا پر شده از کتاب‌هایی که ادعا می‌کنند راهنمای مواردی هستند از قبیل خودسازی، روشنگری، خرسندی، خودشکوفایی، بهزیستی، سلامت روانی مثبت، کمال، شادی یا هر چیز دیگری که این روزها مد شده است.

مطالب این کتاب در ۹ فصل تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به ترتیب عبارت است از: به سوی خودشناسی، تکنیک «رمزواژه»، منطق و ساختار، کلیدهای «رمزواژه»، تیپ‌های روانشناختی، جریان تفسیری، نمونه تجزیه و تحلیل خود، تحلیل تغییر، افکار نهایی.

چاپ هفتم این‌کتاب هم با ۲۴۸ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها