سردار رجبی در دیدار با نماینده، ولی فقیه کردستان عنوان کرد:
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: برقراری امنیت پایدار مردمی راهبرد نیروهای مسلح استان کردستان است.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۲۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در دیدار اعضای ستاد استانی گرامیداشت برنامه‌های دفاع مقدس که با حضور آیت الله حسینی شاهرودی برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی سه گزینه را برای برخورد با این نظام مقدس در نظر گرفته است لذا متناسب با این موارد، همه مسوولان به ویژه نیرو‌های مسلح اقدامات مقابله خود را باید داشته باشند.

وی گفت: راهبرد دشمن در حوزه عملیاتی روانی در متزلزل کردن ذهن‌ها و قلب‌ها است که این اولین راهبرد جدی دشمن در این عرصه است که تا به حال موفق نشده اند و راهبرد دوم دشمن فشار اقتصادی است که تکیه و جنگ اصلی در همین عرصه است که با توجه به اقدامات مقابله‌ی و عملیاتی درست، دشمن در این عرصه هم ناکام مانده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان افزود: دشمن با این دو راهبرد می‌خواهد نظام را وادار به تسلیم کند و ابتدای تسلیم را هم با مذاکره آغاز کرد که در این راه هم با هوشمندی و اقتدار مسوولین نظام ناکام مانده است و در کنار سناریو‌های دشمن اقدامات خوب همه مسوولان به ویژه نیرو‌های مسلح در ایجاد قدرت بازدارندگی و اقتدار مانع از طمع دشمن به این آب و خاک شده است.

سردار رجبی افزود: دشمن حتی جرات ارسال موشک در کنار مرز‌های جمهوری اسلامی را ندارد و این نشان از اقتدار نیرو‌های مسلح به برکت اسلام و معنویت و دین باوری مقام معظم رهبری است.


سردار رجبی یادآور شد: با توجه به موقعیت استان و بنا به ماموریت سپاه، در این امر باید اقدامات محوری را دنبال کنیم که اهم و اولویتی‌ترین این اقدامات برقراری و تامین امنیت مردمی است که در ساختار سازمانی سپاه در حال انجام است.


وی ادامه داد: توسعه توانمندی‌های بسیج دهها میلیونی در رد‌های مختلف، ارتقای آمادگی‌های رزمی بر مبنای تهدیدات اشرار و دشمن در منطقه، ایجاد توازن در اقدامات توسعه ای، پیاده سازی نظامات ابلاغی در سپاه، ارتقاء جدی شایستگی‌های پاسداری، ارتقا سطح سلامت و آمادگی جسمانی کارکنان، از اقدامات محوری سپاه خواهد بود.

سردار رجبی با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه کمک به دولت خاطر نشان کرد: این کمک‌ها با هدف عمق بخشی داخلی و براساس فرمان مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت مهندسی سپاه و نیروی بی بدیل بسیج در همه حوزه‌ها انجام وظیفه کرده است.

وی به ورود سپاه در حوزه محرومیت زدایی، و ۸ هزار پروژه انجام شده و در حال انجام محرومیت زدایی با ویژگی زود بازده و عام المنفعه و کم هزینه بودن اشاره کرد و عنوان نمود: امیدواریم بتوانیم این امر را با توجه به مشارکت مسوولین ادارات و خیرین به حد اکثر برسانیم.

سردار رجبی بازگشت معکوس ۷۰ خانوار به روستا‌ها را از جمله اقدامات سپاه عنوان نمود و افزود: سپاه بیت المقدس در استان همواره برای آباد کردن روستا‌های متروکه در حال فعالیت است، اما اگر هر کدام از فرمانداری‌های استان آباد کردن دو روستای متروکه را در طول سال به عهده بگیرند بسیاری از روستا‌ها آباد خواهد شد و همچنان شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود چرا که ۷۰ روستای مخروبه در کل استان وجود دارد و نیاز به آباد کردن دارد.


وی ازاتمام ۶۱ پروژه‌ی عمرانی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: امیدواریم همچنان بتوانیم پروژه‌های زود بازده را به اتمام رسانده ودر جهت رضایت مردم گام‌های اساسی را برداریم.


در ادامه امیر اثنی عشری فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس و تحمل جنگ تحمیلی ۸ ساله به عنوان سند استقامت و پایداری ایرانیان در صحیفه تاریخ و خاطره زمان ثبت و ضبط است.

وی از دفاع مقدس به عنوان موتور حرکت در پیروزی یاد کرد و عنوان نمود: شاید بسیاری از افراد حقیقت انقلاب را متوجه نشدند، ولی دشمن حقیقت انقلاب را سریع متوجه شد.


امیر اثنی عشری گفت: دوران طلایی هشت ساله دفاع مقدس کمک کرد تا این انقلاب امروز مقاوم روی پای خود بایست و فتنه‌ها دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کند.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس گفت: نثار جان در راه خدا و رشادت‌های رزمندگان نشان از باور‌های دینی دارد که ارتباط تنگاتنگی با آموزه‌های دینی و قرآنی داشته که باید به نسل جدید انتقال داده شود و یکی از زیباترین مظاهر عرصه دفاع مقدس هم وحدت و همدلی رزمندگان بود که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس را نشان ایمان، مذهب و ولایت مداری مردم دانست و افزود: ملت مومن و انقلابی کشور با اتکا به خداوند و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و انس گرفتن با فرهنگ شهادت طلبی، و روحی مقاومت و ایستادگی همیشه در مقابل و تهاجم دشمن به پیروزی خواهند رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: ارزش‌های دفاع مقدس اگر منعکس نشود با تحریف و به اشتباه و به شیوه نادرست توسط دشمن به گوش مردم جهان خواهد رسید و مردم از واقعیات بی‌خبر خواهند بود.

شاهرودی عنوان کرد: دفاع مقدس منشا تمام پیشرفت‌های علمی ما شد و باید بدانیم که بحث نظام دفاعی اسلام تنها بر تجهیزات متکی نیست و باید ارزش‌های مادی و معنوی و تثبت نظام که برگرفته از دفاع مقدس است، تبیین شود.


این مسئول عنوان کرد: دشمن تصور می‌کند با تحریم‌ها می‌تواند توطئه خود را پیش ببرد، اما هرگز نخواهد توانست به اهداف خود دست یابد و نباید از این مهم غافل شد که یکی از اهداف تحریم‌های دشمن جلوگیری از پیشرفت علمی ایران است.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب ارزشی برشمرد و عنوان کرد: این انقلاب دارای ایده‌هایی خاص و باور‌هایی ارزشمند است و هر کسی که به این باور‌ها برسد می‌تواند به خوبی تابع آن شود و علاوه بر درک درست از ارزش‌ها و زیبایی‌های اسلام باید آن را به گوش جهانیان رساند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات