مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیرجان در این رماسم بیان داشت:شما سربازان در این سنین جوانی می‌توانید جوانان پاک کربلا را در دو عرصه جوانی و سربازی، بهترین الگوی خود قرار دهید
کد خبر: ۹۱۷۶۲۷۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس که روز سرباز نامگذاری شده است،مراسم تجلیل از سربازان نمونه ناحیه سیرجان برگزار شد.

مراسم تجلیل از سربازان نمونه ناحیه سیرجان برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام دکتر محمدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان گفت:: با توجه به این که در ایام محرم قرار داریم و در این ماه بهترین جوانان از زمان خلقت آدم تا قیامت در رکاب امام زمان خود جانانه و عاشقانه و عارفانه عشق بازی کردند و سرتاپا بندگی خدا را به نمایش گذاشتند شما سربازان در این سنین جوانی می‌توانید جوانان پاک کربلا را در دو عرصه جوانی و سربازی، بهترین الگوی خود قرار دهید و با تأسی از این بزرگواران آمادگی دفاع از حق و ارزش‌های الهی در رکاب امام زمان (عج) را پیدا کنید.

مراسم تجلیل از سربازان نمونه ناحیه سیرجان برگزار شد
حجت الاسلام دکتر محمدی در ادامه گفت:: در تمام حرکت‏های بزرگ اصلاح‏طلبانه و انقلاب‏های رهایی‏بخش حساس‏ترین مسئولیت‏ها بر عهده نیرو‌های توانمند جوان قرار داده می‏شود. در نهضت عاشورا نیز مهمترین و سرنوشت‏سازترین نقش‏ها را نیرو‌های جوان عهده دار بودند که طی آن هفتاد و دو تن از بهترین مردان شهید شدند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان گفت: هنگامی که یزید بن معاویه شرافت و فضیلت را لگد کوب می‌کرد این جوانان فداکار مردانه قیام کردند. سیمای جوانی این جوانان پر شور و از جان گذشته تا همیشه در تاریخ رستاخیز حسینی می‌درخشد. چهره تابناک آن جوانان بود که تلؤلؤ خاص قیام تاریخی حسین (علیه السلام) را در دل قرن‌ها به‌یادگار باقی نهاد

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: در دوران حکومت اموی، به دلیل تبلیغات زهرآگین علیه خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله)، تشخیص حقانیت امام حسین (علیه السلام) کار آسانی نبود. حتی بسیاری از سیاستمداران بزرگ تحت تاثیر وضع حاکم، قیام آن حضرت را مورد انتقاد قرار می‌دادند. در چنین موقعیتی عده‌ای از جوانان با بصیرت نسبت‌به ضرورت قیام امام حسین (علیه السلام)، بدون هیچ تردیدی، با تمام وجود به حمایت از او پرداختند.

جناب سرهنگ باقری فرمانده ناحیه سیرجان نیز به مناسبت پاسداشت روز سرباز در خطابی به جوانان و سربازان گفت:: جوانان پاکباز عاشورا به دلیل پرورش در دامان خانواده‌های مؤمن و پرهیزکار، به کامل‌ترین مراحل ایمان ست‌یافته و در راه حاکمیت احکام الهی آماده شهادت بودند.

مراسم تجلیل از سربازان نمونه ناحیه سیرجان برگزار شد

فرمانده ناحیه سیرجان گفت:: بارزترین صفت جوانان کربلا، وفاداری آنان به امام زمانشان است که در سخت‌ترین شرایط، حاضر نشدند محمد خود را با امام، نقض کنند.

جناب سرهنگ باقری در ادامه گفت:: از ویژگی‌های دیگر یاران امام حسین (علیه السلام) به ویژه جوانان کربلا، آراستگی به فضیلت ادب است. یکی دیگر از ویژگی‌های جوانان کربلا، جوانمردی و از خودگذشتگی آنان است.

فرمانده ناحیه سیرجان در پایان گفت:: ویژگی دیگر اصحاب امام حسین (علیه السلام)، پاسداری از احکام الهی و پافشاری بر ارزش‌های اصیل دینی است. مثلا در هنگام ظهر در بحبوبه جنگ، دست از جنگ برداشته و مشغول نماز می‌شوند.

در پایان این مراسم چند نفر از سربازان نمونه ناحیه سیرجان از دست فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان لوح تقدیر و هدیه دریافت نمودند.

ارسال نظرات