معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی اولین محموله ریل ملی از سوی کارخانه ذوب آهن اصفهان به میزان ۱۳۰۰ تن تحویل شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۳۳۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری  خبرگزاری بسیج خیرالله خادمی قرار است تا اولین محموله ریل ملی در تکمیل راه‌آهن میانه- تبریز استفاده شود، اظهار کرد: با همکاری شرکت ساخت وتوسعه و شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راه‌آهن سراسری برداشته شد.

وی با اشاره به احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان افزود:‌ این پروژه در کاهش ترافیک درون شهری اصفهان نقش مهمی دارد و با هدف تکمیل کریدور اصلی آزادراهی شمال-جنوب کشور در 3 قطعه اجرایی طراحی‌شده است. کاهش 75 دقیقه‌ای زمان و 25 کیلومتری طول مسیر از جمله مزیت های این طرح است.

وی ادامه داد: قطعات اول و دوم آزادراه کنارگذر شرق اصفهان با پیشرفت فیزیکی حدود 76درصد در حال احداث است که با توجه به اهمیت این پروژه تسریع در عملیات اجرایی آن در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دو قطعه اول این آزادراه به طول 63 کیلومتر تا سال 1399 آماده بهره‌برداری خواهد بود.

خادمی در توضیح وضعیت اجرایی قطعه سوم این پروژه اظهار کرد: این قطعه 30 کیلومتر طول دارد و در حال حاضر قرارداد مشارکت آن مبادله ودر مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

خادمی با اشاره به راه‌آهن قم- اصفهان و با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای سفر از پایتخت به اصفهان گفت:‌ این خط‌آهن نخستین تجربه کشور در دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریع‌السیر است و بهره‌برداری از آن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت زمان سفر از پایتخت به اصفهان و برعکس را 1 ساعت و 45 دقیقه کوتاه می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی 300 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است که به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به 1 ساعت و 45 دقیقه کاهش خواهد یافت.
وی طول این مسیر ریلی را 410 کیلومتر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی در محدوده قم تا اصفهان با پیشرفت فیزیکی 58 درصد در بخش زیرسازی در حال انجام است.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار کرد: هم‌اکنون محدوده قم تا اصفهان با فعال بودن 5 کارگاه در مسیر در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار بخش‌های دیگر این پروژه نیز حدفاصل تهران تا قم نیز پیشرفت خواهد داشت.

وی عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت این پروژه را کمبود اعتبار دانست و خبر داد: در حال حاضر منتظر گشایش ال سی به منظور تامین مالی پروژه به ارزش 9.6 میلیارد یوآن از سوی بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات