خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

دفاع مقدس برگرفته از تعامل دینی و فرهنگ عاشورایی ما است/ کشور ما با روحیه اطاعت‌پذیری و مقاومت در مقابل استکبار جهانی ایستاد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس ما برگرفته از تعامل دینی و فرهنگ عاشورایی ما است و آن را مرور کردیم، گفت: آنجایی که امام حسین(ع) فرمود اگر دین محمد(ص) جز با کشته شدن من برپا می‌ماند پس ای شمشیرها مرا دریابید؛ امت شهیدپرور ما این را تکرار و به تأسی از امام شهید خود این را تمرین کردند.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۱۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

دفاع مقدس برگرفته از تعامل دینی و فرهنگ عاشورایی ما است/ کشور ما با روحیه اطاعت‌پذیری و مقاومت در مقابل استکبار جهانی ایستادبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در مراسم رژه نیروهای مسلح که در اولین روز از هفته دفاع مقدس در میدان باباطاهر همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: پس از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید شعارهای انقلاب اسلامی بر چهار رکن برپا بود و دشمن متوجه شد این شعار برگرفته از یک شعار آن «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.

وی با بیان اینکه دشمن برای فروپاشی و مهار این نظام هرچه در توان داشت به کار گرفت، گفت: در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ یکی از دست نشانده‌های خود را به‌کار گرفت تا بتواند این کشور را تسخیر کند؛ و رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور ماه به مرز جمهوری اسلامی تاخت با این ایده که ظرف مدت سه روز و کمتر از یک هفته کشور را به فروپاشی کشاند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نقش امام(ره) ابراز داشت: نقش امام(ره) یک بار دیگر توانست مردم را بسیج کند تا بتواند در جلوی دشمن بایستند.

وی ادامه داد: زمانی که دشمن شروع به تصرف کرد ۳۵ روز طول کشید تا خرمشهر را از دست آنها درآوردیم و ما با کمتر از ۱۵۰ پاسدار و کمتر از ۳۰ قبضه سلاح و بدون حمایت رئیس جمهور وقت توانستیم مقابل دشمن بایستیم؛ و دشمن توانست خونین شهر را تصرف کند و بر روی دیوار فرمانداری نوشتند «ما آمدیم که بمانیم» و با تغییراتی که در آنجا ایجاد شد عراقی‌ها شکست خوردند.

سردار مجیدی عنوان کرد: به مدت ۵۷۵ روز خرمشهر در دست عراقی‌ها بود اما امام(ره) و مسئولین نظام به این نتیجه رسیدند که خرمشهر باید آزاد شود و نیروهای ما تمام توان خود را به‌کار گرفتند تا بتوانند این شهر را از دست نظامیان بعثی خارج کنند و در ۱۰ اردیبهشت سال ۶۰  تهاجم نیروهای ما به سمت دشمن شروع شد و توانستیم از تمام رده‌هایی که دشمن فراهم کرده بود عبور کنیم و خرمشهر را به تصرف خود درآوریم.

وی با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، خاطرنشان کرد: انسان به عینه می‌بیند که چه اتفاقی افتاد و خرمشهر به قلب کشور برگشت و امام خامنه‎ای(مدظله العالی) نیز فرمود «خرمشهرها در پیش داریم»؛ بنابراین ما باید از اینها درس بگیریم.

* ماحصل دوران دفاع مقدس «ما می‌توانیم» بود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به ماحصل ایام دفاع مقدس گفت: ماحصل آن دوران «ما می‌توانیم» بود و ما می‌خواهیم به این برسیم و از مردم می‌خواهم که مقطع دفاع مقدس را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ دفاع مقدس ما از هر روز دیگر برای ما ارزش بیشتری دارد، ابراز داشت: آن روحیه‌ای که می‌تواند  این استمرار را تضمین کند روحیه مدیریت جهادی بود که جنگ را به پایان رسانید.

سردار مجیدی یادآور شد: کشور ما با روحیه اطاعت‌پذیری و مقاومت در مقابل تهاجم دشمن و استکبار جهانی ایستادگی کرد و امروز این امر می‌تواند برای ایران کارگشا باشد.

وی اظهار داشت: اگر ما درس‌های دفاع مقدس را مرور کنیم امروز می‌توانیم بگوییم که ایران پابرجا خواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه امروز امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) می‌فرمایند گام دوم را باید برداریم، تأکید کرد: این امر برای این بود که عمده جوانان ما کسانی بودند که در آن شرایط سخت توانستند دفاع مقدس را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما برگرفته از تعامل دینی و فرهنگ عاشورایی ما است و آن را مرور کردیم، افزود: آنجایی که امام حسین(ع) فرمود اگر دین محمد(ص) جز با کشته شدن من برپا می‌ماند پس ای شمشیرها مرا دریابید؛ امت شهیدپرور ما این را تکرار و به تأسی از امام شهید خود این را تمرین کردند.

* اطاعت محض از ولایت را لازم و ضروری است

سردار مجیدی اطاعت محض از ولایت را لازم و ضروری دانست و با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله گفت: ایشان در سخنرانی خود شعارهای سال ۶۱ ما را نام می‌برد و می گفت اگر هزار بار کشته شویم حاضریم در راه شما جان خود را بدهیم.

وی با بیان اینکه امروز امریکا از هر روز دیگری به نابودی خود نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که یمن توسط پهبادها مراکز نفتی عربستان را بمباران می‌کند و سایر کشورها نتوانستند کوچک‌ترین حرکتی از خود نشان دهند و این یعنی افول آمریکا.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار