فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهرنگ از برگزاری همایش وحدت سران ایلات و طوایف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۷۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار عزیز موسایی در گفت و گو با خبرنگار بسیج، از برگزاری همایش بزرگ وحدت سران ایلات و طوایف در شهرستان کوهرنگ خبر داد  .

 این همایش که با هدف اصلاح بخش های از فرهنگ مراسمات ترحیم در ایلات بختیاری و حمایت از قشر متوسط و مستمند جامعه ؛ و جلوگیری از اسراف و تبذیر ، کاهش سوانح و حوادث احتمالی ، حفظ فرهنگ کهن بختیاری و جلوگیری از بدعت ها در حسینیه محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) شهر چلگرد با حضور بزرگان و معتمدین و ریش سفیدان و صاحب نظران برگزار گردید .

 

 سرهنگ پاسدار عزیز موسایی در ادامه افزود: این نشست با هدف حمایت از محرومین در کاهش اسراف و تبذیر ، و افزایش همبستگی مردم و جلوگیری از سوانح و حوادث احتمالی و همچنین حفظ فرهنگ  اصیل بختیاری با اهتمام و همت بزرگان و معتمدین و اندیشمندان قوم اصیل بختیاری و به منظور بررسی همه جانبه و تایید نهایی همایش بزرگان و ریش سفیدان در شهرستان کوهرنگ  برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این همایش 12 توافق مهم  از جمله: عدم استفاده از تریلر در مراسم تشیع جنازه و عدم حضور خوانندگان محلی با قیمت های  نا متعارف و همچنین استفاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مجالس ترحیم ، و عدم تیر اندازی در مراسم که در سالهای گذشته به یک رسم تبدیل شده بود و همچنین استفاده نکردن غذا در ساعات اولیه صبح و خصوصا در ماه مبارک رمضان و ... مورد تایید شد .  

در این مراسم سردار فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) گفت: از جمله آسیب ها و مشکلاتی که امروز در مراسم ترحیم وجود دارد ، مشکلات اقتصادی شامل تحمیل هزینه های سنگین در برگزاری مراسم بخصوص برای قشر متوسط و محروم جامعه ، افزایش چشمگیر اسراف و تبذیر در هزینه های مجالس ترحیم و هزینه های غیر ضرور همچنین استفاده از خوانندگان محلی با قیمت نا متعارف و کم توجهی به خواندن قرآن و مداحی اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در مراسم ترحیم ، تیر اندازی در این برنامه ها  که باعث مشکلات غیر غابل جبران شده است .

وی در پایان افزود: امید است که امروز با برگزاری این مراسم که با استقبال پر شور مردم و مسئولین برگزار شد این مشکلات مرتفع گردد.

ارسال نظرات