خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) خبر داد

۱۳۸۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در اصفهان برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان گفت: ۱۳۸۰ برنامه در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود که علاوه بر آن حدود ۲۰ ایستگاه فرهنگی در سطح شهر اصفهان با عنوان "ما پیروزیم" برپا خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۸۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان ، سرهنگ محمد نصر اصفهانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس باید گوشه‌ای از خدمات رزمندگان دفاع مقدس را در معرض نمایش قرار داد بدین منظور بسیج شهر اصفهان به برگزاری برنامه‌های مشترکی با سپاه صاحب الزمان (عج) خواهد پرداخت و همچنین در سال جاری و در هفته مقدس در قالب 2 گروهان در رژه 31 شهریورماه حضور پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال یک رژه حماسی را در پیش داریم و در کنار آن یک گروهان تشریفات و متشکل از نوجوانان را نیز داریم که با شکلی ساماندهی شده و خاص پیش از تمامی گروهان از جلوی جایگاه عبور خواهند کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان پیرامون تعداد برنامه‌ها تصریح کرد: یک هزار و 380 برنامه در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های بسیج برگزار خواهد شد، این در حالی است که علاوه بر آن حدود 20 ایستگاه فرهنگی در سطح شهر اصفهان با عنوان "ما پیروزیم" به برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس، عاشورا و استکبارستیزی خواهند پرداخت.

وی افزود: پل بزرگمهر، میدان احمدآباد، میدان قدس، میدان خوراسگان، میدان قهجاورستان، پل خواجو، خیابان مرداویج، میدان شهدا، گذر چهارباغ عباسی با 2 ایستگاه، خیابان کاوه روبروی ترمینال کاوه، حرم حضرت زینب (س) در خیابان زینبیه و محله هفتون از جمله نقاط قرارگیری ایستگاه‌های فرهنگی شاخص ما برای اجرای برنامه هستند.

سرهنگ نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: آذین‌بندی شهر و فضاسازی محیطی محله‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است، چرا که باید آثار هر مناسبت به نسبت عظمت خود در شهر مشاهده شود و دستگاه‌ها نیز باید نقش خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز آذین‌بندی تمامی ادارات، کارخانجات، محلات و واحدهای صنفی از سوی بسیج همان صنف صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ درخشان ملت ایران است، از تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها انتظار می‌رود در تغییر فضای شهر و فعالیت‌های محیطی خود طی گرامیداشت این هفته همکاری و همیاری لازم و کافی را داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان تصریح کرد: علاوه بر برنامه های فوق، برگزاری نشست‌های روشنگری، جلسات پرسش و پاسخ، روایتگری دفاع مقدس و پاسخگویی به شبهات در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج توسط راویان دفاع مقدس و همچنین برگزاری حدود 20 یادواره شهدا در مساجد و محلات به مناسبت هفته دفاع مقدس از جمله دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در ادامه برنامه‌های هفته دفاع مقدس، دیدار از آسایشگاه جانبازان با محوریت بسیج خواهران، برنامه هرساله غبارروبی و عطر افشانی مزار مقدس شهدا در سه نقطه خوراسگان، قهجاورستان و نقطه اصلی آن یعنی در گلستان شهدای اصفهان در پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، این در حالی است که همزمان با هفته دفاع مقدس فراخوانی گردان‌های بیت المقدس بسیج به منظور انجام تمرینات رزمی را در پیش داشتیم.

سرهنگ نصر اصفهانی با اشاره به دیگر برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) نصراظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس و ایستگاه‌های ورزش‌های محلی و بومی، حضور مسئولان شهری و استانی در پایگاه‌های بسیج تحت عنوان "میز خدمت" به منظور کاهش فاصله میان مردم و مسئولان برای بیان مشکلات و حل آن از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به اجرای برنامه نمادین از سوی یکصد حلقه صالحین در میعادگاه نماز جمعه، تجلیل و دیدار با حدود 300 خانواده شهدا در کنار مسئولان، افتتاح 6 پایگاه بسیج جدید در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع)، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روز پنجشنبه هفته جاری به صورت کوهپیمایی در کوه صفه در جوار شهدا، به صدا در آمدن زنگ مقاومت در مدارس همزمان با زنگ بازگشایی مدارس، طرح هجرت دانش‌آموزی در جهت خدمت‌رسانی به مناطق آسیب‌پذیر از سوی حوزه‌های مقاومت بسیج در مناطق کمتر برخوردار و همچنین برنامه "یک کاسب یک دانش‌آموز" با همکاری بسیج اصناف به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند اشاره کرد.

ارسال نظرات