آیت الله سعیدی با بیان اینکه مسئولان و ارکان مختلف کشور باید در امر توسعه و تحول نظام مالیاتی پیش قدم باشند،گفت: برخورد قاطع با فرار مالیاتی باعث دلگرمی مردم می شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۰۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷



به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسانه مالیاتی ایران، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و نماینده ولی فقیه در استان قم، در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در منطقه جایگاه ویژه ای دارد و قدرت نظام اسلامی موجب فروپاشی هیمنه آمریکایی ها در خاورمیانه شده است و این روزها نیز شاهدیم رئیس جمهور آمریکا بارها سخنان خود علیه کشور ما را پس می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قم، با تاکید بر اینکه امروز باید به دولت در مسیر توسعه کشور کمک کرد، افزود: در این راستا وابستگان به حاکمیت و مسئولان کشور باید در زمینه موضوعات مالیاتی پیش قدم باشند و نباید اینگونه باشد که تنها از برخی از مردم مالیات دریافت شود و بعضی افراد که درآمد بالایی دارند از پرداخت مالیات فرار نمایند.
ایشان بیان داشتند: اگر مردم برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته در زمینه عدم پرداخت مالیات را ببینند، این امر موجب دلگرمی آنان خواهد شد.
امام جمعه قم تاکید کرد: به منظور حمایت از تولید، مشوق هایی به صورت متعارف، عاقلانه و قابل توجیه باید به تولیدکنندگان ارایه شود و افرادی که در عرصه ایجاد اشتغال و تولید فعالیت بیشتری دارند به آنان باید کمک های بیشتری صورت گیرد.
ایشان افزودند: مردم باید انعکاس فعالیت های صورت گرفته از محل درآمدهای مالیاتی را ببینند که در صورت گزارش دادن به مردم رغبت آنها به مشارکت، بیشتر می شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار تاکید کرد: همانند همه کشورهای پیشرفته، استفاده از ریز داده های اقتصادی در تشخیص و وصول مالیات ها نقش بسزایی در برقراری عدالت مالیاتی ایفا کرده و شفافیت مالی به حداکثر خود می رسد. همچنین توسعه این فرآیند سبب افزایش تمکین داوطلبانه ی مودیان و وصول بهتر مالیات ها خواهد شد.

 

ارسال نظرات