عصر روز گذشته؛

نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس تبریز افتتاح شد

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهارداشت: هرآنچه امروز به‌عنوان مدال افتخار در عرصه‌های مختلف داریم به برکت انقلاب و تجارب ارزشمندی است که در سال‌های دفاع مقدس به وجود آمده است.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۲۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در تشریح چرایی تحمیل جنگ به ایران اسلامی در زمان حکومت صدام بر عراق، عنوان کرد: با انقلاب 57 ایران نظامی را در جهان بنا نهاد که متکی بر شعار نه شرقی و نه غربی بود و از آنجا که استقلال در سرلوحه کارش قرار داشت، نمی‌خواست ژاندارم آمریکا در منطقه باشد و به‌مانند رژیم پهلوی نقش دست نشانده را ایفا کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از زمان انقلاب به انحاء مختلف سعی کرده‌اند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی سنگلاخ ایجاد کنند و قطعاً به این رویه نیز ادامه خواهند داد چراکه روشنایی و ظلمت هیچگاه بایکدیگر آشتی نمی‌کنند و مسیر حق و باطل یکی نیست.

پورمحمدی به سخنان رهبری مبنی بر اینکه «نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم» اشاره کرد و بیان داشت: مستکبران در خلیج فارس لشکری مجهز مستقر کرده‌اند اما جسارت تعرض به حریم ایران را ندارند چراکه از قدرت ایمان و مقاومتِ محصول هشت سال دفاع مقدس می‌ترسند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی مبارزه مردمی با استکبار جهانی را خلق کرد، توضیح داد: امروز دانشگاه‌های ما به سنگر تبدیل شده و قدرت ایران در معادلات منطقه‌ای تاثیرگذار است و این قدرت را انقلاب اسلامی به ما داده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید با گذشت سال‌ها از جنگ، ارزش‌ها از بین برود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن می‌خواهد در عرصه فرهنگی و از درون رخنه کند.

وی یادآور شد: قبلا پوزه نیروهای آمریکا را که همان داعشی‌ها بودند در عراق و سوریه به خاک مالیدیم و دیگر مقاومت اسلامی محدود به جعرافیای ایران نیست.

پورمحمدی گفت: ما خودباوری‌های امروز را در حنگ هشت ساله به دست آوردیم و به همین دلیل به جرأت می‌توانیم بگوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شیطنت‌های آنان نیز همانند اسقاط پهباد جاسوسی‌شان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی در پایان اذعان کرد: حتی یک هزارم حقایق جنگ گفته نشده است و این‌ها را باید پیشکسوتان و بازماندگان به نسل‌های آینده انتقال دهند؛ نسل سوم و چهارم جنگ را ندیدند اما برگزاری این نمایشگاه‌ها یاد شهدا را زنده می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار