خبرهای داغ:
مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت، گفت: این لایحه نه حمایتی است که موجب تخریب خانواده شود و نه جانبدارانه است.
کد خبر: ۹۱۷۶۹۱۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  فرشته روح افزا در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس در خصوص لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت گفت: از رئیس قوه قضائیه بخاطر سرعت در رسیدگی به این موضوع تشکر می‌کنم، چرا که این موضوع دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۰ بود تا این اصلاحات و این کار انجام شود، اما کار جلو نمی‌رفت.

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: پس از جلسه‌ای که آقای رئیسی با بانوان برگزار کرد خیلی سریع این لایحه اصلاح شد و در حال حاضر بند بند این لایحه در جهت حمایت از زنان است و این حمایت، یک حمایت واقعی است و نه حمایتی که موجب تخریب خانواده شود و یا جانبدارانه باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که دراین لایحه وجود دارد، برگشت به اصل قانون اساسی است و بر اساس اصول قانون است و آن قوانین که از قبل داشتیم تبیین شده است که این کار به خوبی انجام شده است.

روح افزا تصریح کرد: به عنوان یک خانم و یک زن که در این جامعه حق و حقوقی دارد در ابعاد مختلف حقوق زن در این لایحه دیده شده و به آن پرداخته شده است؛ این اقدام، یکی از آن کار‌های درخشانی است که در قوه قضاییه انجام شده و در طی این سال‌ها منتظر آن بودیم و درخواست آن را داشتیم که به آن رسیدیم.

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقاط قوت این لایحه گفت: پیش از این برخی مواقع چیز‌هایی گفته و یا نوشته می‌شد که بر اساس آن بنیان خانواده ضعیف می‌شد و مرد و زن مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند، اما در این لایحه مطالبی که موجب فروپاشی خانواده‌ها و در مقابل یکدیگر قرار گرفتن مرد و زن می‌شد حذف شده است و این در حالی است که در کنار آن حقوق زنان رعایت می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: این لایحه اگر اجرا شود زنان ما به امنیت و مطالبات حقوقی خود بدون اینکه خانواده را ز دست دهند خواهند رسید چرا که این لایحه طبق مبانی اسلامی و قانون اساسی نوشته شده است و این نوید را به زنان کشور می‌دهم که با این لایحه خیلی راحت‌تر می‌توانیم به حقوق خود دست پیدا کنیم و امیدوارم که در خصوص بند‌های این لایحه کار شود و در جامعه آگاهی بخشی شود.

ارسال نظرات