توسط فرمانده حوزه مقاومت شهدای هرمز

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز تشریح شد

سرهنگ درویشی به تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز پرداخت و گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی طی هفته دفاع مقدس در جزیره خاک های رنگی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۹۶۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
 
 

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، « احمد درویشی » در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس جزیره با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و تقارن آن با ماه محرم، اظهار کرد: حرکت در مسیر تحقق اهداف قیام حسینی، به نوعی دانش آموزی در مکتب انسان ساز وعزت بخش عاشورا محسوب می شود که به ما درس آزادگی، ظلم ستیزی، خودشناسی و خداشناسی می دهد و این رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: برگزاری مراسم غبارروبی، عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدا با مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی بخش، اجرای طرح سپاس به ویژه دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، فضاسازی و تبلیغات محیطی با رویکرد گرامیداشت دفاع مقدس و محرم در میادین و اماکن عمومی با مشارکت ادارات  ونهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله این برنامه هاست.

 

فرمانده حوزه مقاومت شهدای هرمز از تجمع بزرگ بسیجیان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز نام برد و عنوان کرد: این برنامه با حضور مسئولان بخش در مسجد جامع جزیره برگزار می شود.

 

درویشی، دیدار با خانواده شهید اهل سنت، « احمد هرمزی »، دیدار با پیشکسوتان و فرماندهان بسیجی  اهل سنت را بخش دیگری از برنامه های هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز ذکر کرد.

 

وی اضافه کرد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و رژه موتور سواران بسیجی در جزیره هرمز از دیگر برنامه هاست.

 

گفتنی است؛ جزیره هرمز با توجه به جمعیت 2 هزار نفری خود در ابتدای جنگ بیش از 38 شهید را تقدیم کرده و شهیده فاطمه نیک به عنوان ام الشهدای جزیره هشت نفر از محارم خود را در دفاع مقدس به انقلاب هدیه کرده و خود نیز در کشتار سال 66 حجاج در مراسم برائت از مشرکین به دست آل سعود به شهادت رسید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار