مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در استان با کمبود ۱۵ هزار نفری معلم و ۱۱ هزار کلاس درسی مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۱۷۶۹۹۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم محوری بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولان کشوری و لشکری در سالن ذوالفقار ناحیه ۲ زاهدان برگزار شد.

حمیدرضا رخشانی، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: تعداد دانش آموزانی که امسال در سراسر استان مشغول به تحصیل خواهند بود بیش از 776 هزار نفر است که در 6هزار و۴۱ مدرسه و ۳۷ هزار و ۹۶۸ کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

وی افزود: تعداد ۳۹ هزار و ۵۷۱ مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در سراسر استان بر عهده دارند و خدمت رسانی خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه است، اظهار کرد: در حال حاضر در این خطه پهناور به ازای هر نوزده نفر دانش آموز، یک معلم و به ازای هر دانش آموز ۳و۳۷ متر مربع فضای آموزشی داریم و با توجه به این که در سطح کشور به ازای هر ۱۳و نیم نفر، یک معلم برای هر دانش آموز  و ۵و۲۱ متر مربع فضای آموزشی داریم  و این نشان دهنده کمبود معلم و فضای آموزشی استان است.

رخشانی عنوان کرد: در سطح استان با کمبود ۱۵ هزار نفری معلم و ۱۱ هزار کلاس درسی مواجه هستیم که با همکاری و همراهی دولت، وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه، توانسته ایم تا حدودی این کمبود‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیل۹۹- ۹۸ هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، بیان کرد: به کمک خیرین و اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  ۶۰۰ کلاس درس تحویل دستگاه تعلیم و تربیت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه ما در هر کلاس درس به طور میانگین ۲۳ نفر دانش آموز داریم، شرایط برای حضور دانش‌آموزان بیشتر در سطح استان فراهم است بوده و خانواده‌ها می توانند برای تحصیل فرزندانشان به مدارس مراجعه کنند.

رخشانی در پایان با اشاره به آموزش مهارت‌های علمی حرفه‌ای و زندگی که وظیفه آموزش و پرورش هستند، خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی که باید آموزش داده شود به عنوان اصول اساسی بوده که در سند تحول بنیادین از آن‌ها  یاد شده است و باید با کمک هم و رعایت صداقت صراحت و صمیمیت آن‌ها را عملی کنیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات