بمناسبت هفته دفاع مقدس به همت یاوررسانه ناحیه گرمی، سردار حمایت همایون جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی این شهرستان متولد شد را بهتر بشناسیم.حمایت همایون جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی این شهرستان متولد شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۶۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،

بمناسبت هفته دفاع مقدس به همت یاوررسانه ناحیه گرمی، سردار  همایون جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی این شهرستان متولد شد را بهتر بشناسیم.حمایت همایون جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی این شهرستان متولد شد.

وی در عنفوان جوانی به‌ لحاظ احساس مسئولیت و تکلیف دینی در قبال تهاجم نظامی عراق به خاک میهن یار و دیار را به شوق جانبازی در راه میهن ترک کرد و راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت شد.

وی در طول ۱۶۸ ماه ایثار و مقاومت و حضور در دفاع مقدس با ۸۵ درصد جراحت به درجه جانبازی نائل آمد.

سردار حمایت همایون به خاطر مسئولیت‌های خطیری همچون جانشینی پایگاه، فرماندهی گروهان، گردان، تیپ و هدایت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد در بیش از ۱۵ عملیات نظامی بر علیه دشمن متجاوز حضور و مشارکت فعال داشت.

وی به‌ لحاظ اشتهار در ایثار و مقاومت و بخاطر به اسارت گرفتن بیش از ۱۰۰ تن از بعثی‌ها در جنگ تحمیلی طی مراسمی در گرمی به عنوان نماد مقاومت این شهرستان معرفی شد. صلابت حضور وی در مقابله با عراقی‌ها در جبهه‌های غرب و نواحی کردستان، همچنان به عنوان شیرین‌ترین داستان حماسی دلیرمردان ایرانی در محافل نقل می‌شود و خاک‌ریزهای جبهه جانفشانی و ایستادگی سردار همایون را به خاطر دارند.

این رزمنده دلیر به دریافت ۱۷ لوح تقدیر و تندیس افتخار از مقامات لشگری و کشوری مفتخر شده و هم اکنون به عنوان پاسدار بازنشسته در شهر گرمی زندگی می‌کند و مورد احترام مردم، مسولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌باشد.

وی همچنین در عملیات آزادسازی خرمشهر و در درگیری‌های تن به تن این عملیات حضور پررنگ داشته است.

ارسال نظرات