خبرهای داغ:
برگزاری رژه و صبحگاه نیروهای مسلح در شهرهای استان خوزستان
رژه نیروهای مسلح در شهرهای استان خوزستان برگزار شد
کد خبر: ۹۱۷۷۱۷۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

 همچنین همزمان با ۳۱شهریورسالروز آغاز هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ناحیه مقاومت بسیج شوشتر برگزار شد.
دراین مراسم که نیروهای نظامی ،انتظامی ،مسولان ادارات ونهاد وهمچنین بسیجیان حضور داشتند.
درابتدای این برنامه سرهنگ پاسدار حسین نیسی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوشتر ضمن عرض خوش آمدگویی وخیر مقدم به همه حضار ونیروهای مسلح مستقر درصبحگاه مشترک ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدای هشت سال حماسه وایثار وهمه شهدای انقلاب اسلامی در سخنانی به جایگاه این هفته در کشور اشاره وگفتند که انقلاب اسلامی ایران دراول پیروزی خود با چالشها وفراز ونشیبهای مختلفی دست وپا زده بودو در همان سالهای آغازین خود با دشمنی ابر قدرتها که خواست آنها نابودی وخشک کردن این نهال بودهمراه شده بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوشتر در ادامه افزودند:امروزه هم دشمن با تحریم وفشار قصد دارد که ملت مارا از اعتقادات وباورهای خود ضعیف نشان دهد ولی آنها باید بدانند که ملت ما همانند هشت سال دفاع مقدس که با دست خالی واتکا به توان خود درمقابل آنها ایستاده ونگذاشت که یک وجب از خاک ما را به آنها دهند.
سرهنگ نیسی زاده در ادامه ابراز داشتند :که سپاه شوشترهمانند سالیان گذشته با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و...در حوزه هاوپایگاههای مقاومت انشالله بتواند حق ودین خودرا نسبت به شهدا وامام شهدا هرچه بهترادا نمایند.
ایشان درپایان از زحمات همه نیروهای شرکت کننده درراین مراسم تقدیر وتشکر وهمگان را به حضور هرچه بهتر در برنامه های این هفته دعوت نمودند.

مراسم رژه ۳۱ شهریور در مسجدسلیمان برگزارشد

همچنین  در ادامه سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان دفاع مقدس جانانه ملت ایران از مرزهای میهن اسلامی امروز توانسته نیروهای بسیج عراق و سوریه را به نقطه ای برساند که آمریکا و همه دولت های غربی در خاورمیانه در محاصره مکتب روح الله قرار بگیرند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان امروز ۳۱ شهریور ماه به مناسب گرامیداشت هفته دفاع مقدس باحضور سرپرست فرمانداری ،اعضای شورای تامین و مسئولین ادارات شهرستان و همچنین باحضور پرشور و مقتدر فرمانده هان و نیروهای نظامی هوانیروز، ارتش،بسیج و سپاه پاسداران در پایگاه دوم رزمی شهید آسیایی هوانیروز برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری با سخنانی در جمع نیروهای مسلح شهرستان ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سرمنشا تحولاتی در دنیا وخاورمیانه گردیده است واین تحولات وچشم اندازهای روشن در دل ملت های ستمدیده باعث دشمنی عمیقی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا شد و این دشمنی در ۳۱شهریور ماه ۱۳۵۹ توسط دست نشانده امریکا خبیث یعنی صدام با حملات نظامی گسترده به ام القرای دنیای اسلامی یعنی ایران اسلامی آغاز شد.
حیدرحجتی نیا افزود: حملات ناجوانمردانه وجنگ تحمیلی که در پشت این جنگ دنیای استکبار ایستاده بودند و درابتدای بروز و ظهور انقلاب نوپایی که هنوز ساختارهای او تشکیل نشده بودند به یک حمله ناجوانمردانه ختم شد که این جنگ به فرمانده ای امام راحل با تاسی از مکتب عاشورایی سید الشهدا بود که نیروهای ارتش ؛ سپاه و بسیج سربلند ما تحت فرمان حضرت روح الله (ره) توانستند یک دفاع جانانه ای را در ایران اسلامی رقم بزنند.
حجتی نیا اضافه کرد: این جنگ مقاومت رابه ما و همه ملت ها آموخت در واقع این جنگ یعنی بیداری ملت های ستمدیده ؛ تحمل سختی ها ودر نهایت موفقیت هایی که امروز توسط نیروهای ارزشمند ما در خاورمیانه پوزه دشمنان ما را به خاک ذلت کشانده است.
سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان مطرح کرد: دفاع مقدس جانانه ملت ایران از مرزهای میهن اسلامی امروز توانسته نیروهای بسیج عراق و سوریه را به نقطه ای برساند که آمریکا و همه دولت های غربی در خاورمیانه در محاصره مکتب روح الله قرار بگیرند‌.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز ذلتی که برعربستان تحمیل شده است آنچنان گسترده است که کاخ نشینان ایالات خبیث امریکا را دچار سردرگرمی کرده است .
حجتی نیا تصریح کرد: توان دفاعی امروز کشور ایران عزیزمان را برقله افتخاری نشانده است که دولت های شرقی برای اینکه در خاور میانه عقب نمانند وارد یک معامله شدند.
وی عنوان کرد: این ها درس هایی است که نهضت عاشورا به ما آموخته است و رهبر برومند ما با درایت ؛ شجاعت و آینده نگری در مقابل تهدیدات آمریکا ایستاده وامروز مشاهده کردیم هیچ غلطی نسبت به ایران و دنیای اسلام نمی تواند داشته باشند.
حجتی نیا اظهار کرد: توان نیروهای مقتدر مسلح ما در خاورمیانه ؛ سوریه وعراق باعث شده که دنیای اسلام احساس عزت کند امروز دنیای غربی در محاصره نیروهای جمهوری اسلامی و نیروهای حزب الله لبنان قرار گرفتند.
وی توضیح داد: ما به سید حسن نصرالله که رعشه براندام اسرائیل انداخته مفتخریم ، حجتی نیا ادامه داد: عربستانی که با حمایت مالی با کمک مزدوران داخلی به پشتوانه دستگاه ها و سیستم های امنیتی سیا و موساد ودیگر دستگاه های امنیتی دنیا حملات کور برعلیه ملت ایران انجام داده است اما این ملت پرورش یافتگان مکتب امام حسین(ع) امام علی(ع) وائمه اطهار هستند.
وی خاطر نشان کرد: عربستان اسراییل آمریکا و نیروهای مزدوران آن ها هیچ کاری نمی توانند کنند چرا که ما فرزندان روح االه عزیزی هستیم که این جمله را فرمود اگر بکشید ملت مارا ؛ ملت ما بیدارتر خواهند شد.
وی افزود: حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و قتل عام مردم بی گناه ؛ حمله سال گذشته به رژه نیروهای مسلح همگی گواه این مسئله هستند این ها نمی توانند در میدان نبرد در مقابل سپاه قدرتمند ایران اسلامی ونیروی انتظامی و ارتش سربلندی که پاسدار مرزهای کشور است بایستند لذا دست به حملات کور می زنند.
وی یادآور شد : دولت و ملت می بایست گوش به فرمان مقتدای خود فرماندهی معظم کل قواباشند دشمنان در تلاشند با حملات سایبری خود به نظام ضربه بزند چون نمی توانند در مقابل ارتش ما و فرمانده هان قدرتمند سپاه عزیز ما بایستند.
حجتی نیا ادامه داد: دشمنان با حملات سایبری و با تحریک بعضی از نیروهای مزدور خود در داخل تلاش می کنند انقلاب را از درون دچار مشکل کنند اما اینها نمی دانند که همه ما مردم ایران اسلامی گوش به فرمان سید علی خامنه ای هستیم و در مقابل دستگاه های مستبد و کشورهای استکباری ایستاده ایم
وی گفت: امروز نیروهای مسلح، فرماندهان و عشایر بختیاری و عرب و همه مردم خوزستان با تمام وجود گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم.
وی تاکید کرد: این روز یادآور دفاع نیروهای نظامی از تمامیت ارضی جمهوری است و برگ زرینی از اقتدارنظام مقدس ایران اسلامی است که این اقتدار خاور میانه را متحول کرده است و دنیا هم ان شاءالله هرچه زودتر بیدارمیشوند و این صدای حق در خاورمیانه و ملت ها به الگویی تبدیل میشود.
گفتنی است که فرمانده هان نظامی و انتظامی سپاه وارتش با حضور مسئولین شهرستان از رژه نیروهای مسلح شهرستان سان دیدند و در پایان نیز نیروهای نظامی رژه اقتدار خود در مقابل جایگاه به نمایش گذاشتند.

 

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در هندیجان

همچنین در آغازین هفته دفاع مقدس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح هندیجان بامحوریت قدرت توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح ، با حضور مقتدرانه بسیجیان، پاسداران ، انتظامی، عشایر، مسئولان ، رزمندگان اسلام و پیشکسوتان بسیجی، خانواده های معظم شهداوایثارگر و گردان های بیت المقدس شهید سهراب محبعلی و شهید مجید ابوعلی و گردان عملیاتی امام رضا (ع)، بسیجیان دانش آموزی همراه با سخنرانی امام جمعه و فرمانده ناحیه سپاه ،مداحی، دعا و نیایش و ادای احترام به مقام والای سرداران شهیدشهرستان و نمایش رزمی کاران ووشو ، ایستگاه صلواتی اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن واورژانس ۱۱۵وآتش نشانی در ناحیه سپاه هندیجان با شکوه خاصی برگزار شد.

سرگرد پاسدار روح الله قاسمی خشاب فرمانده ناحیه سپاه هندیجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار کرد: اقتدار نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در هندیجان همانند سال های گذشته همزمان با استان و سراسر کشور با شکوه و اقتدار ویژه ایی برگزار و با لبیک یا حسین به نمایش گذاشته شد و آمادگی نیروهای مسلح بر توانمندی کشور افزوده است و دشمنان اسلام و استکبار جهانی از قدرت بی نظیر ایران اسلامی می ترسد .

وی افزود: در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹دشمن بعثی صدام و دیگر عوامل مزدور و استکبار جهانی آمریکای تروریست به کشور حمله کردند ولی با هدایت های امام راحل و حضور پرشور ملت قهرمان ایران در میدان های حق بر علیه باطل حضوری حماسی داشتند و دشمنان اسلام را شکست دادند و پیروز شدند و گرامی می داریم یاد و خاطره شهدا و امام راحل وماهرچه داریم از ایثار شهدا و رزمندگان اسلام است.

وی بابیان ادامه برنامه های متنوع هفته دفاع مقدس در هندیجان گفت: امسال برنامه های خوبی تدارک دیده شده که در طول هفته با بهترین کیفیت در سطح شهرستان هندیجان برگزار می شود و سعی شده از تمام ظرفیت ها استفاده بشود که تا کنون اقدامات خوبی انجام گرفته واز تمام ادارات، بسیجیان و همه کسانی که نقش آفرین در برنامه های هفته دفاع مقدس هستند تقدیر و تشکر می شود.

سرگرد پاسدار قاسمی خشاب فرمانده ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد: شهدا ما زنده هستند و امنیت و اقتدار و عزت ایران اسلامی همگی مدیون خون پاک شهدا و حماسه های عظیم رزمندگان و حمایت های ارزشمند ملت قهرمان ایران و رهنمودهای حکیمانه امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری است و شهدا درس های آزادگی و ایثار و ولایتمدار و شجاعت به همه ماها آموختند و آگاهانه از اسلام دفاع کردند.

وی بااشاره به حضور خوب نیروهای مسلح هندیجان بیان کرد : از حضور تاثیرگذار تمامی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در هندیجان بصورت ویژه تقدیر می شود که این اقتدار ها موجب شکست دشمنان اسلام شده است و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت نیروهای مسلح اینگونه توانمندی ها با عزت ادامه دارد و هیچگاه در هر سطحی اجازه تهدید و تجاوزی را به کشور نخواهیم داد و ما تربیت یافتگان مکتب امام حسین (ع)هستیم .

درادامه گزارش امام جمعه شهرستان هندیجان حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید حسینی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد: سپاه و بسیج و دیگر نیروهای مسلح جان برکف در بهترین سطح آمادگی هستند و درمقابل هر تجاوزی پاسخ های محکمی خواهند داد و همچنان با اقتدار و توانمندی از ایران اسلامی دفاع می کنند و ما به نیروهای مسلح کشور افتخار می کنیم و همچنین یاد و خاطره شهدا هیچگاه فراموش نخواهندشد و همیشه ماندگار هستند.

 

همچنین مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح روز یکشنبه در تاریخ ۹۸/۶/۳۱ باحضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران برگزار گردید.
در این مراسم جمعی از مسئولان شهرستان رامشیر شورای تامین و مهمان ویژه این مراسم سردار رفیق دوست فرمانده محترم تیپ دوم امام حسن مجتبی ع حضور داشتند و سخنران برنامه بودند . در ابتدا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامشیر جناب سرگرد منصوری ضمن عرض خدمت به همه شرکت کنندگان در این مراسم به تشریح هفته دفاع مقدس و علت نامگذاری آن پرداختند. سپس مهمان برنامه سردار رفیق دوست ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله حسین ع و همچنین گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم به تحولات سوریه عراق و عربستان و روند جبهه مقاومت در منطقه و شکست جبهه کفر اشاره داشتند و از حضور همه عزیزان تقدیر و تشکر نمودند. و در انتها این مراسم با مداحی مداح اهل البیت عصمت و طهارت برادر احمد شریفات به اتمام رسید.

همچنین ساعت ۸:۴۵ صبح روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ همزمان با اولین روز از هفته ی دفاع مقدس که تحت عنوان « قدرت ، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نام گذاری شده است ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی سپاه ناحیه شوش برگزار شد .
سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده سپاه ناحیه شوش ضمن عرض خیر مقدم با مسئولین شهرستان شوش با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس یادآور «حماسه ها ،دلاوری ها و رشادت های روزهای سخت » که جوانان ما از اقصی نقاط کشور برای دفاع از مرزهای اسلامی به میدان های نبرد شتافتند و با تقدیم جانشان ، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و دشمن متجاوز را تنبیه نمودند .


وی افزود :امروز از دو جهت دفاع مقدس برای ما مهم است و جوانان ماهمواره ما باید این موضوع را بررسی نمایند ؛ اول ؛ مقایسه ی توان نظامی امروز ما با ۳۹ سال پیش که آغاز آن از ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ شروع شد و این جنگ هشت سال طول کشید و بعضا ما حتی گلوله توپ هم نداشتیم ؛ عادی ترین ابزار نظامی در اختیار ما نبود اما ما با صلاح ایمان و پیروی از ولایت توانستیم جلوی دشمن متخاصم بایستیم ؛ دوم ؛ عاملی که در این ۳۹ سال ما را به اینجا رسانده است ؛ « مقاومت و ایستادگی» رمز موفقیتی است که فرمانده هان نظامی ما ، رزمندگان عزیز ، خانواده و مردم ما در برابر دشمن متخاصم از خود نشان دادند و بنا به بیان شریف قرآن کریم در آیه ۱۱۲ از سوره ی هود که می فرماید : « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ /// پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند!» آنجایی که مقاومت و ایستادگی است جلوی دشمن را گرفتیم ؛ اگر دوران دفاع مقدس مرزهای ما محدود به جغرافیای نظامی خودمان بود ؛ امروز مرز انقلاب اسلامی مرزهای «یمن ، سوریه ، عراق ، لبنان و فلسطین» است ، منشأ و سرچشمه ی این مقاومت و ایستادگی «نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش» است که این سیره در رگ های رزمندگان اسلام جاری و ساری است و همواره با بیعتی که با امام حسین(ع) ویارانش وولایت فقیه دارند در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت می کند .


فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در ادامه خطاب به جوانان یادآور شد : وظیفه ی ما جوانان «انقلابی ، پای کار و مؤمن»چیست؟ بهترین نسخه ای که برای ادامه ی مسیر در گام دوم انقلاب است بیانیه ی نورانی مقام معظم رهبری است که خطاب به جوانان می باشد که در ۴۰ سال دوم و در گام دوم انقلاب ما باید به آن مقام برسیم و رهبر عزیزمان در این بیانیه ؛ مسیر را ترسیم کرده است و این سندی نورانی برای هدایت صحیح انقلاب اسلامی است ، دشمنان کوردل و شیطان صفت گفته بودند که انقلاب ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید اما کور خواندند ؛ انقلاب چلچراغ شده و صادر شده است و مرزهای ما منطقه ای و فرا منطقه ای شده اند .
وی در پایان به فرازی از بیانات فرماندهی کل سپاه در رابطه ی با هرگونه تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار نمود : « ما جنگ طلب نیستیم ولی هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود ... آمادگی ما برای پاسخ به هر تجاوزی قطعی است حال هرکس می‌خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود بسم الله ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند و ما نشان داده ایم که اهل تنبیه و تعقیب هستیم ؛ این را نشان داده ایم و نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم
پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.... ما می‌زنیم، هرکسی که از حریم مرز‌های ما تجاوز کند، می‌خورد. این واضح است و آشکار هم می‌گوییم؛ و بدانید هر کاری کنیم می‌گوییم. ما هم توان عمل داریم و هم زبان گفتن و بر عهده گرفتن مسئولیت کاری که انجام می‌دهیم.»


شایان ذکر است در این صبگاه مشترک علاوه بر مسئولین دستگاه های دولتی و نهادها و ارگان هاای انقلابی ، نیروهای مسلح شامل ، «سبزپوشان سپاه ناحیه ی شوش ، فرماندهان و درجه داران نیروی انتظامی و پلس راهور ، بسیجیان گردان های الی بیت المقدس حوزه های شهید دانش ، شهید دکتر مجید بقایی و شهید حسن درویشی ، کانون مقاومت بسیج فرهنگیان ، خواهران بسیجی پایگاه مقاومت شهیده فرحه ی سرخه شهر حر و پایگاه مقاومت شهیده زهرا فاضلی حوزه کوثر» حضور داشتند .

 

با حضور پرشور بسیجیان ۳۱شهریور دیگری در گتوند رقم خورد

مراسم گرامیداشت ۳۱شهریور سالروز آغاز هفته دفاع مقدس با حضور پرشور بسیجیان دریادل در گتوند خوزستان برگزار شد

این مراسم روز یک شنبه۳۱شهریور۹۸با حضور پرشور بسیجیان،نیروهای نظامی و انتظامی ،خانواده های معظم شهدا،جانبازان،رزمندگان و اقشار مختلف مردم در ناحیه مقاومت بسیج گتوند برگزار شد

در این مراسم سرگرد پاسدار حسن محمودی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تمام قد در مقابل دشمن بعثی ایستادند و حرف امام و ولی خود را گوش کردند و از همه ورودی ها و معابری که امام فرمود دفاع کرده و شرط تحقق امداد الهی را رعایت کردند و خداوند هم به آنها کمک کرد

سرگرد محمودی در ادامه به اهمیت ایستادگی و مقاومت اشاره کرده و یادآور شدند: یکی ازمولفه های اصلی کمک خداوند تبارک و تعالی به رزمندگان اسلام ، ایستادگی و مقاومت است یعنی اگر ما در راه خدا و برای خدا ایستادگی کنیم قطعا پیروزی از آن ماه خواهد بود

 

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند در همین رابطه تصریح کرد: در این چهل سال گذشته در هر سنگری که ما مقاومت و ایستادگی کردیم پیروز شدیم و هر جایی که لغزش کردیم و حرف ولی امر خود را گوش نکردیم آنجا با شگست مواجه شدیم

وی به حادثه تروریستی ۳۱شهریور سال گذشته و شهادت سردار شهید حسین منجزی هم اشاره کرد و یادآور شد: ایستادگی و مقاومت یکی از مولفه و شاخص های اصلی شهداست و یک نمونه از شهدا،همین جانباز۷۰در صد جنگ تحمیلی سردار شهید حسین منجزی هست که علیرغم اینکه در عملیات والفجر۸ به درجه جانبازی مفتخر شدند اما قریب به۳۲سال همه جراحت ها و زخم های ناشی از آن دوران را تحمل کردند و در صحنه های موردنیاز انقلاب حضور پیدا کرده و ایستادگی کردند و سال گذشته در چنین روزی به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند این درس،درس مقاومت است که ماباید از شهدا و رزمندگان یاد بگیریم

سرگرد محمودی به مولفه دیگری از شهدا و رزمندگان اشاره کردند و خاطرنشان کردند: یکی دیگر از مولفه ها،بندگی خداوند متعال بود که شهدا و رزمندگان ما به معنای کامل کلمه ذوب در خدای متعال بودند و بندگی خاص خدا را کردند البته به تاسی از سیدالشهدا علیه السلام

وی با بیان اینکه شهدا حذف شدنی نیستند گفت: امروز شنیده می شود که بعضی ها نابخردانه به دنبال حذف نام شهدا هستند و خیال می کنند که اگر نام شهیدی را از یک یا دو خیابان حذف کنند شهید حذف خواهد شد،نمی دانند که خداوند فرمود((ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءعندربهم یرزقون))شهدا زنده هستند و شهدا با این حرکات سخیف نامشان حذف نخواهد شد و شهدا هنوز هم زنده هستند

۳۱شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری و از ۳۱شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

 

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آغاجاری سرهنگ دوم پاسدار جمالی گفت:ضمن برگزاری با شکوه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح سیلی محکمی بر دشمنان انقلاب وارد کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آغاجاری سرهنگ دوم پاسدارجمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: با توجه به شروع هفته دفاع مقدس و روز ۳۱ شهریور و مراسم ویژه این روز ،به همین منظور طی هماهنگی های انجام شده و تمهیدات ویژه ایمنی و امنیتی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان در مکان ناحیه مقاومت بسیج آغاجاری برگزار گردید.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ضمن برگزاری با شکوه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح سیلی محکمی بر دشمنان انقلاب وارد کردیم. و انشاالله باعث ناامیدی و یاس افرادی شدیم که در فکر ضربه زدن به این نظام و انقلاب و مردم هستند.

سرهنگ جمالی تسریح کرد: این مراسم ویژه با حضور کلیه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی،فرماندار و امام جمعه محترم شهرستان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان پایگاههای مقاومت و گردانهای بسیج و مسئولین ادارات ،نهادها ساعت ۷ و نیم صبح برگزار گردید. در این مراسم ابتدا فرماندهی ناحیه خیرمقدم سپس امام جمعه شهرستان و بخش و فرماندار شهرستان ایراد سخنرانی کردند.شایان ذکر است قبل مراسم و حین مراسم تمهیدات امنیتی ویژه ای توسط پاسداران ناحیه برقرار شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس رژه خودرویی و موتوری گرامیداشت این ایام از مقابل ناحیه مقاومت بسیج لالی به سمت خیابان های اصلی شهر با رمز لبیک یا حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لالی:این رژه موتوری با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بویژه شهدای حادثه تروریستی و خودروهای سایر ادارات شهرستان برگزار شد.

رژه خودرویی و موتوری به نمایش گذاشتن بخشی از اقتدار بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی است که با بستن پیشانی‌ بند و در دست داشتن پلاکارد و پرچم و عبور از خيابان‌ های اصلی شهر ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و موجب تقویت اقتدار ملی می‌شوند.

برنامه های مختلف حوزه شهری شهید رجایی شهرستان لالی بمناسبت هفته دفاع مقدس اعلام شد

پاسدار علی خدری خو فرمانده حوزه شهری شهید رجایی گفت:به عنوان نسل حاضر وظیفه داریم از حماسه‌ آفرینی و رشادت‌ های نسلی که در دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل کنیم در هر کشور و در هر قوم و قبیله‌ و جامعه‌ ای نسل گذشته و رشادت‌ های آن‌ها را مورد تجلیل قرار می‌ دهند.

وی افزود: اگر در حال حاضر در همه ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دفاعی در دنیا جایگاه والایی داریم همه را مدیون دفاع مقدس هستیم چرا که به فرمایش امام راحل جنگ برای ما نعمت بود اگر در آن هشت سال پرورش نمی‌یافتیم معلوم نبود در تنگناهای کنونی چه سرنوشتی داشتیم.

در همین ارتباط خدری خو به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:جلسات متعدد شورا پایگاه با موضوع هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان برگزار شد که برنامه ها توسط فرماندهان پایگاه ها تشریح و اعلام شدند که میتوان به برنامه هایی از قبیل یادواره شهدا، نشست های روشنگری، مسابقات ورزشی، رژه موتوری و خودرویی، اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، ویزیت رایگان، زیارت قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و حضور بسیجیان در نماز جمعه اشاره کرد.

بسیجیان عشایر شهرستان لالی در تاریخ ۳۰ شهریور به شهرستان اهواز اعزام شدند

 سروان پاسدار قاسم گوروی فرمانده سپاه ناحیه لالی گفت:رژه نیرو‌های مسلح در کنار اقشار مختلف مردم و بسیجیان، نماد اقتدار آهنین نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه اتحاد و وحدت حول ولایت مطلقه فقیه است. این رژه، در حقیقت یک رزمایش با شکوه فرهنگی و نظامی است که بیانگر رمز پیروزی و ظفرمندی ما که همان روحیه انقلابی و مقاومت است، می‌‌ باشد.

وی تصریح کرد: ما در این رژه، در سایه تربیت انقلابی و تعالیم ناب اسلامی، به همه دنیا خاطر نشان می‌ کنیم که صرف برخورداری از تجهیزات و جنگ افزار‌ها و آرایش منظم نظامی، برای دستیابی به پیروزی واقعی کافی نیست بلکه آنچه که به این تجهیزات و به نظم نظامی، پیروزی می‌بخشد، ایمان و توکل به خدا و اتحاد آهنین حول محور ولایت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها