رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه ای کشور در گیلان گفت: مدرسه "مفتاح" با نام مرکز سواد رسانه‌ای "شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده" در زمینه روشنگری و در آموزش سواد رسانه ای دانش آموزان فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۹۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا صبح امروز در آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه مفتاح شهر رشت با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دانش آموزان باید رشادت‌های رزمندگان را در دوران دفاع مقدس الگو قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تحصیل را رها کرده و به جبهه‌ها عازم شدند افزود: دانش آموزان رزمنده دفاع از ناموس و انقلاب اسلامی ایران را به درس ترجیح دادند و در راه حفظ حیثیت اسلام و انقلاب جانفشانی کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امروز تهدید دشمن بر علیه انقلاب به وسیله فضای مجازی محقق می‌شود گفت: برای مقابله با تهدیدات دشمن باید برنامه داشته باشیم و نباید سنگر فضای مجازی خالی بماند.

پارسا با اشاره به اینکه رشادت‌های شهدای نوجوان از جمله "شهید بهنام محمدی" در تاریخ دفاع مقدس ماندگار است خاطر نشان کرد: صدام ملعون برای سر شهید محمدی جایزه گذاشته بود و این نشان می‌دهد که نوجوانان ما در جبهه‌ها توانایی بالایی داشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه‌ای کشور در گیلان بیان کرد: مدرسه "مفتاح" با نام مرکز سواد رسانه‌ای "شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده" در زمینه روشنگری و در آموزش سواد رسانه‌ای دانش آموزان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش سواد رسانه‌ای، واکسیناسون و پیشگری از تهدیدات فضای مجازی است تصریح کرد: در دنیای امروز نمی‌شود جلوی داده‌ها و اطلاعات گوناگون را گرفت به همین دلیل مردم باید آموزش ببینند تا چگونه با این اطلاعات برخورد کرده و آن‌ها را تحلیل کنند.

پارسا با اشاره به اینکه در گذشته افراد جامعه در اوقات فراغت به رسانه می‌پرداختند و سراغ آن می‌رفتند گفت: اکنون شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که مردم در همه حال با رسانه در ارتباط باشند و ساعت زیادی از زندگی مردم با رسانه‌ها می‌گذرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه آموزش سواد رسانه‌ای باید از مدارس شروع شود بیان کرد: بیش از ۵۰ سال است که در کانادا و ژاپن آموزش سوادرسانه‌ای به مردم داده می‌شود، اما در ایران در این خصوص ضعیف عمل می‌شود و ما عقب هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون کودکان در سن پایین با ابزار رسانه‌ای مانند تبلت و موبایل آشنا می‌شوند افزود: باید آموزش سواد رسانه‌ای در همان سن کودکی آغاز شود و ضعف دیگر این است که در آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیز سواد رسانه‌ای به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و این یک ایراد بزرگ است که باید به آن توجه کرد.

پارسا با اشاره به اینکه اکنون یک جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی توسط دشمن علیه ایران به طور همزمان شکل گرفته است گفت: این یک پازل و برنامه منسجم است که دشمن تدارک دیده است و نیاز داریم که در این جنگ، مردم با حربه‌های دشمن آشنا باشند و بتوانند اطلاعات درست و غلط را از هم تشخیص دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات