خبرهای داغ:
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تأکید کرد

نقش کلیدی همدان در احیاء روابط فرهنگی، تجاری و تاریخی جاده ابریشم

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه ثبت زنجیره‌ای کاروانسراها در حال اتمام بوده و سهم همدان دو کاروانسرا است، گفت: بدون تردید همدان می‌تواند نقش کلیدی در احیاء روابط فرهنگی، تجاری و تاریخی جاده ابریشم ایفا کند.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۷۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳

نقش کلیدی همدان در احیاء روابط فرهنگی، تجاری و تاریخی جاده ابریشمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسن طالبیان در اجلاس جهانی نشست‌های راه ابریشم اظهار داشت: هرچند واژه راه ابریشم واژه تاریخی نیست و هر تمدنی در این مسیر نام خود را بر آن دارد اما این نام به عنوان یک راه مهم فرهنگی و گردشگری پذیرفته شده است تا گشایشی در دنیای پر از آشوب ایجاد و نغمه خوش برای صلح و دوستی شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه پیام‌رسانی، آموزش، سرمایه‌گذاری، دوستی و صلح، مراودات انسانی و خلق مشترک میراث ناملموس از جنبه‌های دیگر راه ابریشم است، گفت: راه‌های تاریخی ظرفیتی ویژه برای ارتباط عقاید، ادیان و مذاهب مختلف باهم بوده است و نمی‌توان نقش محوری راه موسوم به ابریشم را در تحقیقات مرتبط با ترویج دین اسلام در سرزمین پهناور چین نادیده گرفت.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: گوناگونی فرهنگی یکی از مهم‌ترین عناصر کلیدی در ارتقای تمدن در طول تاریخ بوده است؛ اکنون زمانی است که ما نیازمند هستیم تا شکل نو و جدید فرهنگی را با استفاده از گردشگری به جریان بیندازیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است که راه‌های تاریخی را احیا کرده و روابط انسانی را مطابق با ضروریات و بایدهای امروزی باز تعریف کنیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های متعددی برای احیاء میراث ملموس و ناملموس در مسیر راه‌های تاریخی ایران باید در نظر گرفته شود.

طالبیان با بیان اینکه شهر همدان به عنوان پایتخت سلسله فرمانروایی مادها یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌رود، عنوان کرد: شهر همدان همواره در برگیرنده بخش مهمی از حوادث، رویدادهای تاریخی بوده و نقش مهمی در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا کرده است.

وی گفت: وجود عرفا، شعرا، دانشمندان و مفاخری صاحب نام همچون عین القصات همدانی، بوعلی سینا، باباطاهر عریان و... در این پهنه گویای بخش دیگری از نقش و جایگاه این شهر در سرزمین ما است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه بدون تردید بخشی از اهمیت و کسب چنین جایگاهی در کشور ناشی از موقعیت جعرافیایی ارتباطات آن با سایر شهرها و نقاط مهم بوده است، خاطرنشان کرد: همدان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده در حال حاضر یکی از مقاصد مهم گردشگری برای علاقمندان است.

وی با اشاره به اینکه ثبت زنجیره‌ای کاروانسراها در حال اتمام بوده و سهم همدان دو کاروانسرا است، ابراز داشت: بدون تردید همدان می‌تواند نقش کلیدی در احیاء روابط فرهنگی، تجاری و تاریخی جاده ابریشم ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار