خبرهای داغ:
یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس با موضوع «حجاب و پوشش در کلام شهیدان» در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۷۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با هفته دفاع مقدس، حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) اقدام به برگزاری یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس با موضوع «حجاب و پوشش در کلام شهیدان» کرده است.
 
این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری، مداحی سید رضا نریمانی و روایتگری محمد احمدیان در شب شهادت امام سجاد علیه‌السلام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

همراه با مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس که بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۸ در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برپا می‌شود، برنامه دعای توسل نیز از سوی هیأت جانبازان استان قم اجرایی خواهد شد.

امام خمینی (ره) در کلامی درباره وصیتنامه شهدا فرموده‌اند: «این وصیت‌نامه‌ها انسان را می‌لرزاند و بیدار می‌‏کند و آن‌ها نیز مسأله مهم حجاب را می‌دانستند و وظیفه بیدارکردن را در این زمینه به عهده گرفتند».
 
دوران دفاع‌مقدس به‌عنوان برگ زرینی از تاریخ کشورمان همواره مایه مباهات بوده و خواهد بود و آیندگان نیز افتخار خواهند کرد که در گذشته افرادی از همین کشور در سخت‌ترین شرایط و در شرایطی که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود، در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و نه فقط اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در دست متجاوزان باقی بماند، بلکه آسایش و امنیت امروزی آن‌ها نیز مدیون از جان گذشتگی ایثارگران و شهیدانی است که بی‌هیچ چشمداشتی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

بی‌تردید دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از نهضت انسان‌ساز عاشورا است و بر این اساس، رزمندگان اسلام همواره با تأسی از حضرت سیدالشهداء (ع) وجب به وجب از خاک میهن اسلامی دفاع کردند و همین تأسی از آن حضرت را در نوشته‌هایشان به ویژه وصیتنامه‌هایشان به وضوح مشاهده می‌کنیم.
یکی از تأکیدات بسیاری از شهیدان در وصیتنامه‌هایشان حفظ حجاب بوده است که بخشی از آن‌ها به این شرح است:
شهید عبدالرسول آب‌بر (۱۳۷۰-۱۳۵۰ تهران)
خواهرم از تو می‌خواهم که در همه حال و همیشه حجاب خود را حفظ کنی و با امر به معروف و نهی از منکر تمامی خواهران را به این کار تشویق کنی و با این عمل خویش ادامه‌دهنده راه شهدا باشی.
شهید عباس‌علی احمدزاده (۱۳۶۵-۱۳۴۷ گرگان)
خواهران، حجاب را همانگونه که رعایت می‌کردید بهتر و بیشتر رعایت کنید و در تربیت فرزندان نهایت کوشش و تلاش را بکنید. سعی کنید فرزندانی با ایمان و صدیق و مومن تحویل جامعه دهید که آینده هر جامعه بستگی به داشتن فرزندان باایمان و مسلح به سلاح علم و ایمان دارد.
شهید صمد احمدی (۱۳۶۱-۱۳۳۸ اراک)
خواهرانم، امیدوارم که خداوند به شما صبر عطا فرماید، می‌دانم خواهر چقدر علاقه به برادر خود دارد، ولی حمد و سپاس خدا را به جا بیاورید که او در راه خدا کشته شده است و این افتخار است برای شما. امیدوارم که همگی مرا ببخشید، برادر کوچک خود را حلال کنید و راه زینب را پیش گیرید و حفظ حجاب و عفت را فراموش نکنید.
شهید عبدالحسین اسدی کرم (۱۳۶۱-۱۳۴۴ تهران)
مادرجان، از شما می‌خواهم وقتی که خواهرم به سن ۷ سالگی رسید او را نماز یاد دهید و به او حجاب اسلامی که سنگر زنان ما است را بیاموزید، از خواهرم بخواهید اسلام را یاری دهد.
…و خواهرم را مانند خواهران خودت با حجاب اسلامی راهی جامعه کنی. من چشم امید به شما دارم.
شهید عباس اصیلیان (۱۳۶۲-۱۳۳۵ آران و بیدگل)
خواهران و همسر عزیزم، سعی کنید، چون زینب کبری پیام‌رسان وقایع کربلای ایران باشید و حجاب و عفت این بانوی نمونه در ایران سرمشق زندگیتان قرار گیرد. همانا این سلاح آتشینی است که در اختیار دارید و همچون تیری است بر قلب دشمنان اسلام.
ارسال نظرات