سرهنگ انصاری جانشین سپاه فتح استان:

هفته دفاع مقدس جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه فتح با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی می باشد گفت:در کجای دنیا کشوری وجود دارد که ۴۰ سال تحریم است و با دست خالی به یک قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل شود ، همه اینها برگرفته از نهضت مقاومت است.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۸۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
سرهنگ پاسدار جهانگیر انصاری گفت: دفاع مقدس یاداور خاطره و رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها و روز‌های سخت و نفس گیر همراه با خاطرات تلخ و شیرین که با دست خالی و کم‌ترین امکانات و ابزار جنگی مقابل استکبار و ایادی آن‌ها به سرکردگی حزب بعث مقاومت جانانه رزمندگان اسلام در آن دوران است و شیرینی آن را در چهل سالگی به کام مردم می‌ریزد.

تعریف دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه فتح استان در ادامه تعریف دفاع مقدس افزود: این هفته یاداوری حماسه‌های است که جامعه ایثارگری خصوصا شهیدان عزیزان خلق کردند و به پای شجره طیبیه انقلاب در جنگ تحمیلی خونشان ریخته شد و لذا به پاس آن حماسه‌ها برنامه‌های مختلف و متنوعی اجرا می‌گردد.

جنگ نابرابر

سرهنگ انصاری اظهار داشت: رژیم بعث قبل از شروع جنگ ۶۰۰ بار به خاک ایران تجاوز کرد و صدام خودش در روز ۳۱ شهریور رسما اولین گلوله شروع جنگ را به ایران اسلامی شلیک کرد.

مراسم هفته دفاع مقدس

این فرمانده نظامی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس شجاعت‌ها و رشادت‌ها و خاطرات سخت دوران جنگ برای مردم یاداوری می‌شود.

ویژگی‌های دفاع مقدس

سرهنگ انصاری در خصوص ویژگی‌های دفاع مقدس یاداور شد: اولین ویژگی دفاعی بودن و موظف بودن در دفاع از کشور و انقلاب است که مهم‌ترین ویژگی این دفاع مقدس تدافعی بودن آن است که مهم‌ترین نوع جهاد است.

وی با اشاره به دومین ویژگی دفاع مقدس گفت: معنویت و فضای حاکم بر جبهه‌ها و دفاع مقدس بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت و به آنان قدرت روحی می‌بخشید و تحمل سختی نبرد را برای آنان آسان می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان در خصوص سومین ویژگی دفاع مقدس اظهار داشت: خصوصیات ویژه رزمندگان که اکثرا جوان، نوجوان و دانش آموزان کم سن و سال بودند یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس بود.

فرمانده دروان دفاع مقدس افزود: چهارمین ویژگی دفاع مقدس استقامت فرمانده هان و رزمندگان با توکل به خدا و تمسک به اهل بیت بود که رزمندگان مقابل دشمنان قسم خورده نظام ترس به دل راه ندهند.

این رزمنده جبهه‌های جنگ ادامه داد: شجاعت فرمانده هان و جلو دار بودن آن‌ها و این که فرمانده هان واقعا خودشان قبل از نیرو‌ها منطقه را شناسایی می‌کردند و بعد نیرو‌ها را به خط دشمن می‌زدند و خودشان عملا می‌جنگیدن که نمونه عینی این موضوع شهید باکری بود.

جانشین سپاه فتح استان گفت: بزرگواری، مرووت و مردانگی در اوج قدرت که یکی از این مولفه‌ها خودداری از گلوله باران مناطق مسکونی عراق بود پنجمین ویژگی دفاع مقدس هست.

سرهنگ انصاری در ادامه معرفی ویژگی‌های دفاع مقدس بیان داشت: بی اعتنایی به دنیا و اینکه به دنیا پشت پا می‌زدند و با خدای خود عهد بسته بودند آنقدر از دین خدا دفاع بکنند تا مزدشان که شهادت بود را از خدا بگیرند.

این چهره فرهنگی سپاه فتح استان روح شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس که آرزوی رزمندگان بود و از عوامل پیروزی در صحنه‌های نبرد بود و خطر‌ها را به جان می‌خریدند و به پیشواز و استقبال مرگ در راه خدا می‌رفتند را هفتمین ویژگی دفاع مقدس عنوان کرد.

این فرمانده عاشورایی سپاه فتح گفت: عاشورایی بودن و اینکه در یک جمله و در وصیت نامه‌های شهداء آمده است، فرمانده هان و رزمندگان واقعا جنگ را یک عاشورای دیگر می‌دانستند و عاشورایی عمل می‌کردند.

چهل سالگی انقلاب اسلامی
سرهنگ انصاری جانشین سپاه فتح استان گفت: تاثیرات دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب نمود پیدا کرده و نتیجه آن این است که پس از گذشت چهل سال که به قول مقام معظم رهبری چهل سالگی سن پختگی انقلاب است توانستیم علیرغم تحریم‌ها و راه انداختن جنگ‌های نیابتی در کشور‌های همسایه ما، که ایران اسلامی به عنوان یکی از کشور‌های ابر قدرت منطقه می‌درخشید.
دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب
جانشین سپاه فتح بیان کرد: در اوج تحریم‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلفی که نتیجه استفاده از تجربیات دفاع مقدس است بدست آمده که عبارتنداز؛ رشد علمی جز کشور‌های برتر دنیا، مقام چهارم دنیا در علم نانو، در علم فناوری هسته‌ای که از علوم استراتژیک به شماره می‌رود جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، در کجای دنیا سراغ دارید یک کشور در طول ۴۰ سال تحریم باشد و جنگ هشت ساله را تجربه کرده باشد و در عرصه‌های مختلف خصوصا در جبهه مقاومت مقابل دشمن قرار گرفته باشد، آن هم با پیروزی‌های مختلف و متعددی که رزمندگان غیور بدست آوردند.

در طراحی و ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین جز کشور‌های برتر دنیا باشد.

در ساخت و پرتاب ماهواره و ساخت کاوشگر ملی، پرتاپ گر ماهواره و کپسول زیستی برای اعزام موجود زنده در فضا در جایگاه ۱۲ دنیا باشیم و هزاران عرصه‌های مختلف که با پیروزی و سربلندی در آن عرصه‌ها درخشیدند، موفقیت در سد سازی و کارخانه سازی و همچنین ایجاد قدرت مقابله با دشمن در سراسر دنیا از جمله یمن و حزب الله لبنان که موجب شکست آمریکا، اسرائل و عربستان شدند.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس
سرهنگ انصاری در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلف و متنوعی از جمله رژه نیرو‌ها مسلح در مرکز استان، بازسازی عملیات طریق القدس در دهکده دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهداء، سرکشی از خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و ایثار گران و اعزام تیم‌های درمانی و پزشکی به مناطق محروم افتتاحیه پروژه‌های مختلفی که به سمع و نظر مردم شریف در هفته دفاع مقدس خواهد رسید
ارسال نظرات