خطیب جمعه کوهبنان:

اگر در جامعه ای نماز ضایع شود امنیت و آرامش از آن جامع دور می شود

 امام‌جمعه کوهبنان بیان داشت: اگر در جامعه ای نماز ضایع شود امنیت و آرامش از آن جامع دور می شود که نمونه بارز آن شهر کوفه است .
کد خبر: ۹۱۷۷۳۰۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ همزمان با ماه محرم مراسم روضه خوانی و عزاداری با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان حسینی در زینبیه شهرستان کوهبنان برگزار شد .

حجت الاسلام عباس جعفری در جمع عزاداران حسینی گفت: در آستانه شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت قرارداریم شخصیتی که در زنده نگه داشتن حادثه عاشورا نقش مهمی بر عهده داشت .

وی خاطر نشان کرد: در حادثه کربلا جمعی از انسان های وارسته به شهادت رسیدند و عده ای همچون حضرت زینب(س) به دست مسلمانان به اسارت گرفته شدند و مسلمانان جنایات بزرگی انجام‌دادند .

امام‌جمعه کوهبنان ادامه داد: مردم جامعه باید بندگی خدا را انجام‌دهند اخلاق حسنه را در تمام‌امورات رعایت کنند به وعده خود وفادار باشند در امورات صداقت داشته باشند در صورتی که عکس این ها را عمل کنند حادثه کربلا شکل می گیرد .

وی بیان داشت : خداوند در قران از پیامبرانش تجلیل می کند در حالی که جمعی در دوران آنان یا بعدا حاکمیت را بدست گرفتند در درجه اول نماز را ضایع کردند کسانی که در کربلا در مقابل امام‌حسین(ع) قرار گرفتند به نماز اهمیت نمی دادند.

ایشان تصریح نمود: شیطان در نماز خصوصا در سجده در کمین است لذا شیطان به خاطر تکبر از این عمل سرباز زد و از درگاه حضرت حق رانده شد کسی که نماز را ضایع کند شیعه امام کش می شود .

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با ضایع شدن نماز حادثه ای همچون‌کربلا خلق می شود که با سال ها گریه و زاری مسلمانان باز هم‌ نمی توانند خود را از این گناه مبری کنند .

وی افزود: وقتی در جامعه ای نماز ضایع شد مردم بر اساس هوی و هوس همان‌طور که دلشان بخواهد حرکت می کنند و کارها را انجام می دهند لذا ارزش های معنوی از چنین جامعه ای رخت بر می بندد و از اسلام فقط اسمی می ماند. 

امام‌جمعه کوهبنان بیان داشت: اگر در جامعه ای نماز ضایع شود امنیت و آرامش از آن جامع دور می شود که نمونه بارز آن شهر کوفه است .

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) با یارانش در ظهر عاشورا نماز اول وقت را اقامه کردند تا ارزش و اهمیت این مهم‌را به نسل های بعدی بازگو کنند.

ایشان بیان داشت: تمام وجود سید الشهدا و یارانش حتی بچه های حاضر در حادثه کربلا بندگی و اطاعت ازخداست لذا در تاریخ جاوانه شدند.

ارسال نظرات