خبرهای داغ:
رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو گفت: ترویج تبادلات فرهنگی بین کشورها از دستاوردهای اجلاس جهانی گردشگری است.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۶۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱

ترویج تبادلات فرهنگی بین کشورها از دستاوردهای اجلاس جهانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ویتَن سِوتوفسکی در اجلاس جهامی راه ابریشم اظهار داشت: ترویج تبادلات فرهنگی بین کشورها از دستاوردهای اجلاس جهانی گردشگری است.

وی با بیان اینکه خروجی‌های اصلی این نشست‌ها شامل تقویت گفت‌وگوی فرهنگی میان ادیان و مفاهمه متقابل در کشورهای در مسیر جاده ابریشم است و اولویت اصلی این اجلاس خواهد بود، گفت: بسیار خرسندم که امروز در همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور ایران شاهد برگزاری این اجلاس جهانی هستیم.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو با اشاره به حضور کارشناسان جهانی جاده ابریشم در این اجلاس، خاطرنشان کرد: ارزش جاده ابریشم در بستر تبادل فرهنگی و دانش در قاره‌های مختلف است و در یونسکو هدف ما این است تا جوامع محلی در مسیر جاده ابریشم را در عصر جهانی شدن کنار هم فرار داده و امکان صلح و آشتی این ملل مختلف را مهیا سازیم.

وی افزود: ترویج تبادلات فرهنگی بین کشورها از دستاوردهای اجلاس جهانی گردشگری است به این روش خروجی‌های اصلی این نشست‌ها شامل تقویت گفت‌وگوی فرهنگی میان ادیان و مفاهمه متقابل در کشورهای در مسیر جاده ابریشم است.

سِوتوفسکی ادامه داد: بستر برخط جاده ابریشم برای گفت‌وگو و توسعه گردشگری کشورهای در مسیر جاده ابریشم ایجاد خواهد شد و همچنین برآن هستیم تا طرحی برای ثبت سایت‌های در مسیر جاده ابریشم داشته باشیم و این آثار را به ثبت جهانی برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته هماهنگی بین دولتی به صورت سالانه بیان کرد: برگزاری این رویداد جهانی در کشور ایران رویدادی بسیار مبارک است.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو ادامه داد: بر آن هستیم تا تقویت مشارکت‌های این کشورها را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم در مسیر توسعه پایدار و گردشگری مبتنی بر میراث فرهنگی این کشورها گام برداریم.

وی در پایان به برگزاری دو رویداد جهانی دیگر اشاره کرد و گفت: دومین اجلاس تخصصی در خصوص ادیان و معنویت در راستای اطلس تعاملی یونسکو در کشورهای در مسیر جاده ابریشم یکی از این رویدادها است و از سویی شاهد برگزاری کنفرانس بین ادیان کشورهای در امتداد جاده ابریشم نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات