همزمان با هفته دفاع مقدس

عصر شعر ایثار در امام زاده حمزه (علیه السلام ) زرند برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان عصر شعر ایثار با حضور هنرمندان بسیجی و به همت پایگاه مقاومت کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) وبسیج هنرمندان سپاه زرند در امام زاده حمزه (علیه السلام ) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۸۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
عصر شعر ایثار در امام زاده حمزه (علیه السلام) زرند برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس عصر شعر ایثار با حضور هنرمندان بسیجی و به همت پایگاه مقاومت کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) وبسیج هنرمندان سپاه زرند در امام زاده حمزه (علیه السلام) برگزار شد.

در این مراسم سردار تهامی از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نقش جامعه زنان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس پرداخت وافزود: زنان ایرانی در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش تاثیر گذاری در حمایت‌های مختلف عرصه‌های جنگ داشتند و مردان سلحشور ایرانی به مدد پشتیبانی زنان، توانستند بزرگترین قله‌های نبرد حق علیه باطل را فتح کنند

وی افزود:زنان نقش شاخصی را در طول هشت سال دفاع مقدس داشتند. نقش رزمندگان در ظاهر بود و می‌جنگیدند، اما نقش زنان در بسیاری از موارد مغفول واقع شده است. زنان نقش شاخصی در استمرار دفاع مقدس داشتند و به عنوان پشتیبان و کسانی که اقتصاد مقاومتی را پیاده کردند بسیار حضور فعال در دفاع مقدس داشتند.

رئیس هئیت امنا امام زاده حمزه در ادامه یادآورشد: زنان افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس اصلاح الگوی مصرف را ارایه دادند و در رزمندگان شوق و رغبت جنگیدن ایجاد کردند. اگر زنان صبوری نمی‌کردند و در شهادت شوهران و پسران خود جزع و فزع می‌کردند هرگز گفتمان ایثار در سطح جامعه به وجود نمی‌آمد.

وی در مورد نقش رسانه‌ها در ترویج گفتمان ایثار زنان تصریح کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها بازنمایی حادثه دغاع مقدس است، دفاع مقدس یک حادثه عظیمی بود که ابعاد گوناگونی دارد. در حقیقت زنان توانستند در دوران دفاع مقدس گفتمان مقاومت را ترویج و انگیزه حضور مردان در دفاع مقدس را ترویج کنند. بیان خاطرات شفاهی زنان می‌تواند در اختیار نسل جوان گذاشته شده و ایثار و فداکاری آن‌ها را با قالب هنر به نسل جوان انتقال دهیم.

همچنین در این مراسم شاعران بسیجی با ابیات خود رشادت‌های مدافعان انقلاب اسلامی را پاس داشتند.

این برنامه به همت کانون بسیج هنرمندان، پایگاه مقاومت کریمه اهل بیت  سلام الله علیها و موسسه ادبی هزاردستان برگزار گردید
ارسال نظرات
آخرین اخبار