بسیج صداوسیما برنامه‌های دفاع‌مقدسی‌اش را با مستندی درباره «ترور اهواز» آغاز کرد و به روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی با قالب‌های مستند، سریال، موشن‌گرافیک و نماهنگ می‌پردازد.
کد خبر: ۹۱۷۷۶۱۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بسیج صداوسیما کار خودش را در هفته دفاع‌مقدس با مستند عمق میدان که به مناسبت ترور وحشت در اهواز 97 ساخته شده بود شروع کرد. این مستند روایت حادثه تروریستی 31 شهریورماه سال گذشته از زبان عکاسان حاضر در حادثه است؛ روز گذشته «عمق میدان» از شبکه یک سیما به کارگردانی رضا گنج‌خانلو و تهیه‌کنندگی میثم حق‌وردی روی آنتن رفت.  

کار بسیج صداوسیما در هفته‌دفاع مقدسِ تلویزیون با مستند «43 روز» ادامه پیدا می‌کند؛ مستندی که به داستان جدایی‌طلبان «کردستان» و نقش شهید سپهبد قرنی در مقابله با این غائله‌ها در 43 روز اول انقلاب می‌پردازد.

این مجموعه چهار قسمتی از روز دوشنبه اول مهرماه ساعت 16 پخش خودش را از شبکه سوم سیما آغاز کرده و در روزهای آتی هم این پخش ادامه خواهد داشت. مستند «43 روز» را داوود مرادیان کارگردانی کرده و محصول مشترک گروه مستند بسیج صداوسیما و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

البته به گفته مسئولان مربوطه در بسیج صداوسیما این مستند در شبکه پنج هم پخش می‌شود.

مستند «جنایت فراموش شده» دیگر کار بسیج صداوسیماست که در قالب یک مجموعه 7 قسمتی به مدت 315 دقیقه و در هر قسمت 45 دقیقه روی آنتن شبکه‌های جام‌جم و مستند سیما می‌رود.

«جنایت فراموش شده» حاوی تصاویر و روایت‌های دیده نشده‌ای درباره حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس است که بخشی از روایت آن به همراه علی فریدونی، سعید صادقی و احمد ناطقی بعنوان عکاسان شناخته شده سال‌های دفاع مقدس انجام می‌شود و رضا ایرانمنش نیز گویندگی آن را به عهده دارد.

مجموعه مستند دفاعی «رسام» با روایتی داستان‌گونه به چگونگی رشد صنایع دفاعی ایران در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.  مستند رسام محصول مرکز بسیج صداوسیما بوده و با همکاری روابط عمومی کل سپاه تهیه و تولید شده است.

رسام به تهیه کنندگی داوود مرادیان از شبکه‌های مستند و افق سیما پخش می‌شود. مستندی که با روایت داستان‌گونه از چگونگی رشد صنایع دفاعی‌ ایران  وارد حوزه‌های زرهی، موشکی، شناوری، دریایی و تاکتیک می‌شود.

زرهی: داستان ورود تانک های شرقی به ایران و نحوه بازسازی و الگو گیری از آنها تا رسیدن به تانک کرار. حوزه موشکی: داستان چگونگی آشنایی ایرانیان با موشک های بالستیک و ساخت آنها در داخل. حوزه شناوری: ماجرای شناورهای غربی و تحریم ایران، بازسازی و نهایتاً ساخت شناورهای جنگی بومی. موشکی دریایی: جریان ورود موشک های ضد کشتی و بومی سازی آنها. حوزه تاکتیک: ماجرای جنگ سی و سه روزه و چرایی کنار رفتن گزینه حمله نظامی به ایران از روی میز ایالات متحده.

مستند یادآوری در 14 قسمت 7 دقیقه‌ای، به تور سپاه در جهان یا همان ماجرای همانندهای راهیان نور جهانی می‌پردازد؛ این مجموعه مستند 98 دقیقه‌ای در شبکه‌های سه و جام‌جم روی آنتن می‌روند.

تیزر سریالی معرفی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با بازی امیرحسین صدیق و کارگردانی حسین دارابی در شبکه‌های سراسری به مدت 7 دقیقه روی آنتن می‌روند.

این تیزر بر اساس کتاب «آب هرگز نمی میرد» به همت مرکز بسیج رسانه ملی با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

این تیزر به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و نویسندگی احمد حیدریان در شهرک سینمایی دفاع مقدس و شهر تهران ضبط شده است.

این تیزر داستانی 7 دقیقه‌ای که روایتی آزاد از بخشی از کتاب است به عنوان تیزر پویش مطالعاتی کتابخوانی کتاب قهرمانان با موضوع دفاع‌مقدس پخش می‌شود.

کتاب «آب هرگز نمی میرد» نوشته حمید حسام یکی از کتاب های دفاع مقدسی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تقریظی نوشته است.

در بخش موشن‌گرافیک، بسیج صداوسیما عناوین مختلفی همچون «هابیل» «ره‌بر» «پوستر موشن» «موشن صدام تنها نبود» «کمک‌های پنهان و آشکار کشورهای دیگر به رژیم بعث در جنگ با ایران» در چندین قسمت به روایت‌هایی از دفاع‌مقدس می‌پردازد.

در بخش نماهنگ، «نفس شهر» را به مناسبت بزرگداشت مقام جانبازان شیمیایی منتشر می‌کند و «آهای آهای ستاره» را نیز به منظور بازخوانی سرود آهای آهای  ستاره روی آنتن می‌برد.

بسیج صداوسیما بخش دیگری تحت عنوان تلویزیونی و تأمین و پخش، از خرمشهر تا قدس 6 قسمتی به مدت 45 دقیقه در شبکه سه، از شما چه پنهون 10 قسمتی به مدت 5 دقیقه در شبکه‌های سراسری، روایت داستان‌هایی زیبا از هشت سال دفاع‌مقدس، خاک پاک 7 قسمتی به مدت 60 دقیقه در شبکه یک، شبهای پرستاره سه قسمتی به مدت 60 دقیقه در شبکه سه، پوشش نمایشگاه‌ها و مراسمات هفته‌ دفاع‌مقدس 7 قسمتی به مدت 60 دقیقه در شبکه‌های سراسری را در دستور کار دارد.

ارسال نظرات