خبرهای داغ:
رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم از برگزاری این کنگره در آبان ماه سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۲۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حاجی‌زاده در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید کبیری این شورا برگزار شد، با اشاره به اهمیت عبرت‌آموزی از دوران‌های گذشته اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم هفت مرتبه بر عبرت گیری از گذشتگان تأکید داشته است که واقعه عاشورا مهم‌ترین عبرت تاریخی دین اسلام است.

وی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب درباره عبرت‌های عاشورایی تأکید داشته که بررسی شود چگونه بعد از گذشت ۵۰ سال از پیدایش اسلام این‌گونه پسر پیامبر خدا به شهادت می‌رسد و برخی برای شهادت غسل می‌کردند و حتی پیرمردان هم برای عقب نماندن با عصا می‌زدند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با اشاره به افزایش دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی بیش از ۸۰ کشور عراق را همراهی می‌کردند، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند، ولی هم‌اکنون دشمنان تمرکز بر جنگ نرم دارند.

وی یکی از افتخارات شهر قم را وجود شورایی پاکدست، موفق، با تجربه و دلسوز دانست و افزود: اختلافاتی هم که وجود داشته سبب بالندگی می‌شود و خوشبختانه شهرداری با قوت برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در قم فعال است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه طبق تأکیدات رهبر انقلاب وظیفه کنگره‌های شهدا رساندن صدای شهدا به گوش همگان است، یادآور شد: ما زمانی در قم نگران بدحجابی بودیم، ولی امروز نگران کشف حجاب هستیم که می‌توان با فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از این گنجینه اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهیم.

وی تولید آثار ماندگار را یکی از دغدغه رهبر انقلاب در کنگره‌های شهدا برشمرد و ادامه داد: باید محتوایی ماندگار و آثار شهدا برای تغذیه جامعه به‌ویژه جوانان تولید شود که بتوان تأثیرگذار بود.

تشکیل ۱۷ کمیته

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با اشاره به تشکیل ۱۷ کمیته ذیل این کنگره عنوان کرد: ۱۳ کمیته از ساختار کشوری و چهار کمیته در استان قم ذیل این کنگره تعریف‌شده است.

وی ظرفیت روحانیت به عنوان یکی از کمیته‌های کنگره شهدای استان قم دانست و اظهار داشت: ۱۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان در قم دفن شده که در کنار مظلومیت به آنان زیاد توجه نیز نشده است که در این زمینه کمیته بین‌الملل در کنگره شهدای استان قم پیش‌بینی‌شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه طبق آمار‌ها ۸۰ درصد مردم قم میانگین روزانه بیش از دو ساعت در فضای مجازی حضور دارند و ادامه داد: با توجه به این موضوع کمیته فضای مجازی ذیل کنگره شهدای استان قم تشکیل‌شده است.

وی کمیته تشکل‌های مردمی را از دیگر کمیته‌های کنگره شهدای استان قم ذکر کرد و افزود: هرکجا مردم واردشده‌اند مچ مسئولان را خوابانده‌اند که نمونه آن شکل‌گیری ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان از ۴۰ شهر و چهار کشور است.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم اضافه کرد: جزیره‌ای در حوزه شهدا اقدامات زیادی انجام می‌شود که ما به دنبال تجمیع آن‌ها هستیم که بدین منظور کنگره شهدای استان قم در بهمن‌ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها