خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از رونمایی المان بدرقه شهداء مدافع حرم همزمان با هفته دفاع مقدس در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۳۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد موسوی منش در خصوص اجرای یادمان شهداء مدافع حرم، گفت: ساخت المان شهداء مدافع حرم بدون شک گامی در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت شهداء است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: در خصوص ساخت المان‌های شهداء مدافع حرم، شهرداری قم شاخص‌هایی نظیر کیفیت مناسب، پلان مناسب، نوآوری و خلاقیت با رعایت طراحی معماری اسلامی–ایرانی با در نظر گرفتن هویت فرهنگی شهر و با هزینه مناسب را رعایت کرده است.

موسوی منش نیز با اشاره به این سخن حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند:: ”همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دارالشفای آزادگان خواهد بود” اظهار داشت: شهدا مدافع حرم و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از ارزش‌های نظام هستند و امروز هیچ ماموریتی مهمتر از پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان جنگ تحمیلی و مدافع حرم و حفظ و گسترش ارزش‌های اسلامی متوجه مدیران و مسوولان نیست.

وی تجلیل از یادگاران شهدای مدافع حرم را در این یادمان مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: این نقوش در اصل کودکی می‌باشد که پدرش در ماموریت در پاسداری از حرم اهلبیت (ع) به شهادت رسیده است و تصویری در ذهن از پدر خود ندارد و سراغ پدر خویش را می‌گیرد. فلذا پدر خود را در قاب تصویر ذهنی می‌بیند که در حال حاضر کنار آن نیست و این نماد نشانگر پایداری و آزادگی، استقامت و فداکاری و ایثار و شهادت است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در پایان بیان داشت: المان بدرقه شهداء مدافع حرم خروجی فراخوان کشوری شهرنگار یک توسط یکی از هنرمندان به نام در حوزه المان‌های بدرقه، طراحی و با تصویب در کمیته‌های فنی در ابتدای زیر گذر شهدای مدافع حرم و بسیج جانمایی و نصب گردید.
ارسال نظرات