خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه ۱۱۱ موکب از استان قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، گفت: تاکنون برای بیش از ۹۰ موکب مجوزهای لازم صادرشده است.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۳۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با بیان اینکه ۱۱۱ موکب از استان قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، اظهار داشت: تاکنون برای بیش از ۹۰ موکب مجوز‌های لازم صادرشده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به استقرار موکب‌های استان قم در ۹ نقطه گفت: این موکب‌های در مرز مهران و ۷ نقطه از خاک عراق مستقر هستند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۵ کمیته در سطح استانداری قم گفت: این کمیته‌ها به منظور خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر به زائران و مجاوران پیاده‌روی اربعین تشکیل‌شده است.

عالی پور با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار نفر از استان قم در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار زائر قمی امسال به پیاده‌روی اربعین اعزام شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مصلی قدس، آستان مقدس امامزاده جمال و مسجد مقدس جمکران را مراکز اصلی اسکان زائران اربعین حسینی در قم عنوان و اضافه کرد: در پیاده‌روی اربعین سال ۹۷، ده درصد از مردم در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از زائران کشور‌های خارجی از کشور‌های افغانستان و پاکستان هستند، بیان کرد: روادید زائران پاکستانی در اربعین امسال افزایش‌یافته و طبق برآورد‌های انجام‌گرفته امسال تعداد این زائران تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

عالی پور در پایان خاطرنشان کرد: اربعین سال گذشته، ۲۰ هزار زائر خارجی در مسجد مقدس جمکران و ۴۳ هزار زائر خارجی در مصلی قدس اسکان یافتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها