خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه استان قم گفت: زیرساخت‌های لازم به منظور اسکان ۲۵۰ هزار زائر در قرارگاه اربعین مصلی قدس برای اسکان زائران ایجادشده است.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۳۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ احمد بیطرفان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۳ هزار زائر در مصلی قدس اسکان یافتند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر زائران پاکستانی و سایر کشور‌های خارجی بودند.

وی افزود: امسال نیز زیرساخت‌های لازم به منظور اسکان ۲۵۰ هزار زائر در قرارگاه اربعین مصلی قدس برای اسکان زائران ایجادشده است.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم افزود: امسال تعداد زائران پاکستانی نزدیک به دو الی سه برابر شده و از مرز میرجاوه به ایران وارد می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود امسال این ۴۳ هزار نفر به صد هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه زائران خارجی سه شب در قم اسکان می‌یابند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی وارد ایران شوند و در صورت نیاز به این تعداد در مصلی اضافه می‌شود.

بیطرفان با بیان اینکه پشتیبانی‌ها و خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی توسط سپاه انجام می‌شود، ادامه داد: اتوبوس‌ها در این مدت در یک جدول زمان‌بندی در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم (ع) گفت: سال گذشته با کمبود نذورات مواجه شدیم و امسال جمعیت دو برابری ما نیاز به پشتیبانی استانی دارد، هر سه وعده پذیرایی داریم، غذا به تعداد پخت شده و در میان افراد پذیرش‌شده توزیع می‌شود.

بیطرفان با بیان اینکه در پشتیبانی دارویی مشکل‌داریم، افزود: در سفر مریض شدن به‌ویژه که این زائران در حال برگشت از کربلا هستند امر مرسومی است و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم (ع) در مورد ایجاد امنیت زائرین اربعین حسینی نیز گفت: برای مصلی ۲۷۰ نفر را ساماندهی کرده‌ایم که متشکل از نیرو‌های بسیج است که ساماندهی این مرکز را انجام خواهند داد.

وی در پایان عنوان کرد: نزدیک به ۱۵۰ نفر از طلاب پاکستانی برای تأثیرگذاری بیشتر در قرارگاه اربعین مصلی قدس را آموزش داده‌ایم تا بسیاری از کار‌ها راحت‌تر پیش برود.
ارسال نظرات