نشست کارگروه آموزش و ترویج ضوابط فنی و اجرایی شورای فنی استان مرکزی به منظور برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان های استان و همچنین انتخاب نماینده برای کنترل فضای آموزشی شهرداری ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۸۵۷۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری استان مرکزی خبرگزاری بسیج ،با حضور دکتر فرخی نماینده کانون بسیج مهندسین اراک ، نشست کارگروه آموزش و ترویج ضوابط فنی و اجرایی شورای فنی استان با دو دستور کار برنامه ریزی به منظور برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان های استان و همچنین انتخاب نماینده برای کنترل فضای آموزشی شهرداری ساوه در راستای برگزاری دوره آموزشی توسط اعضای این کارگروه به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی برگزار شد .

ر ئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی: بحث مهندسی ارزش در پروژه ها به صورت گسترده باید با جدیت پیگیری شود .

 مجید ثاقبی در نشست کارگروه آموزش و ترویج ضوابط فنی و اجرایی شورای فنی استان اظهار داشت : آموزش منشا تحول در استان است چرا که بسیاری از تصمیم گیری ها ناشی از عدم آموزش و بی اطلاعی از مسائل است .

 وی افزود : کارگروه آموزش شورای فنی استان از مفید ترین جلسات کارگروه ها است که برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز بسیار مثمرثمر بوده است .

 ثاقبی تاکید کرد : بحث مهندسی ارزش در پروژه ها باید به صورت گسترده در سطوح اداری و کارشناسی دخیل باشد .

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با اشاره به بازدید از برخی پروژه ها در سطح شهر اراک گفت : برخی از پروژه های شهری اراک علی رغم هزینه های بسیار بالایی که در راستای ساخت و ساز آنها شده ، شاهد خروجی مطلوبی از اجرای این پروژه ها نیستیم و حتی گاهی بسیاری از تصمیمات برای اجرای پروژه ها ، منجر به نتایج مناسبی نمی شود .

 ثاقبی با اشاره به نشست با اعضای بسیج مهندسین در هفته گذشته نیز بیان داشت : مرکز بسیج مهندسین استان دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در زمینه آموزش دارد که می توان از ظرفیت این مرکز در راستای برگزاری کلاس های آموزشی در شورای فنی استان بیشترین بهره گیری را کرد.

 نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در کارگروه آموزش شورای فنی استان نیز اظهار داشت : نشست روز جاری این کارگروه به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و با پیشنهاد نماینده کارگروه سازمان برگزار شد .

 حسن فرهمند پور با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در این کارگروه بیان داشت : هدف کارگروه آموزش شورای فنی استان ، از برگزاری این دوره های آموزشی ، ارتقاء سطح کیفی نظام فنی و اجرایی استان است .

 وی تصریح کرد : چند روز گذشته، نشست اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اعضای کانون بسیج مهندسین پیشنهاد داده شد که نماینده ای از سوی این مرکز در نشست های کارگروه حضور یابد و در برگزاری کلاس های آموزشی شورای فنی استان از ظرفیت مناسب بسیج مهندسین بهره مند شد .

 فرهمند پور ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری کلاس های آموزشی کارگروه شورای فنی استان گفت : مقرر شده است برگزاری کلاس های آموزشی Hse , پیمان و ایمنی آسانسور در شهرستان ساوه برگزار شود و پس از تصویب در کارگروه در مابقی شهرستان های استان نیز ، این دوره های آموزشی انجام شود .

نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان در کارگروه شورای فنی استان تصریح کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار نفر ساعت در دوره های آموزشی Hse در شهر اراک مشارکت داشتند و برگزاری این کلاس های آموزشی برای مهندسین به صورت رایگان صورت گرفت .

 فرهمندپور خاطر نشان کرد : با توجه به استقبال بالای مهندسان و اعضای دستگاه های اجرایی استان مقرر شد دوره آموزشی مهندسی ارزش و دوره مالی مالیاتی نیز ابتدا در شهر اراک و سپس در دیگر شهرستان های استان از سوی بسیج مهندسین برگزار شود .

دبیر کارگروه آموزش شورای فنی استان نیز در این نشست گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این کارگروه برای هشت هزار نفر ساعت کلاس HSE برگزار شده است و برای افرادی که نتوانستند در آزمون این دوره نمره قبولی را کسب کنند در آبان ماه یک آزمون مجدد برگزار می شود .

 مهدی مهدوی افزود : پس از پایان دوره های آموزشی در سطح شهر اراک مقرر شده است که برگزاری کلاس ها در شهرستان ساوه صورت گیرد .

 

ارسال نظرات