خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین:

اقدامات آیت‌الله رئیسی در برخورد با مفاسد ستودنی است/ از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم برای حل مشکلات کارگری و زمین‌خواران به قزوین سفر کنند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین ضمن تقدیر از آیت‌الله رئیسی برای برخورد با مفسدان، اختلاس‌گران و زمین‌خواران از ایشان دعوت کرد تا به استان قزوین سفر کنند و به مشکلات کارگری و زمین‌خواری این استان از نزدیک رسیدگی کنند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۲۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت امام باقر (ع) اظهار کرد: حضرت در حدیث شریفی فرمودند هر کاری که می کنیم، روز جمعه پاداش مظاعف دارد و در روز جمعه برای نماز بیشتر همت کنید و نمازهای بیشتری به جای آوردید.

 

وی با بیان اینکه در قرآن آمده است وقتی به نماز جمعه دعوت می شوید، بپاخیزید و آن را جدی بگیرید، افزود: دعا و صدقه در روز جمعه بسیار سفارش شده است و معلوم می شود دعا در این روز، به اجابت نزدیک تر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) می فرمایند؛ "هرکس نمازش را سبک بشمارد از ما نیست"، به همه نمازگزاران جمعه تبریک می گویم از این جهت که شما با این حضور جدی در نمازجمعه، عامل به این حدیث امام هستید و این حضور گسترده یعنی سبک نشمردن نماز؛ البته حدیث امام تمام نمازهای جماعت و جمعه را شامل می شود.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در این ایام که هفته دفاع مقدس است، سالگرد عملیات بزرگ ثامن الائمه برای شکستن حصر آبادان نیز بود، رزمندگان در آن دوران برای حضور در آبادان از طریق یکی از بنادر و تحمل خطرات زیاد وارد این شهر می شوند و خمپاره های دشمن شهرهای اهواز و سوسنگرد و آبادان را مورد حمله قرار می داد و از هر طرف به روی رزمندگان آتش می بارید که به لطف الهی همه این مناطق آزاد شد.

 

وی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی با پیروزی رزمندگان اسلام و با افتخار و عزت به پایان رسید و امروز خط مقدم ما شلمچه و جبهه های آبادان و قصرشیرین و پل ذهاب نیست بلکه خط مقدم ما دریای مدیترانه، یمن، غزه، سوریه و لبنان است.

 

آیت الله عابدینی گفت: سردار سلیمانی ها، سردار حسین همدانی ها و فرماندهان دیگر که برای کشور ما افتخار آفریدند مدت ها در جبهه مقاومت جانفشانی کردند و عامل پیروزی جبهه مقاومت سوریه بر دشمنان و تروریست های جهانی شدند.

 

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که در دوره ای توان تامین اسلحه و تانک و تجهیزات نظامی را نداشتیم، اما امروز با اقتدار و عظمت تمام به شرایطی دست پیدا کردیم که آمریکا و اسرائیل با همه توان خود، خوب می دانند که باید در مقابل تکنولوژی دفاعی ایران مراقب رفتار خود باشند. به خصوص با سقوط پهپاد آمریکایی این واقعیت پیش از گذشته برای آنها آشکار شد.

 

وی گفت: امروز ادبیات مستکبران جهانی با ایران تغییر کرده است زمانی آنها با زورگویی به دنبال تحمیل هرچیزی به ما بودند، اما امروز به برکت دین، تقوا و قرآن جرئت زورگویی و تهدید ایران اسلامی را ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: در قصه مذاکره رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمایشاتی داشتند و فرمودند که آمریکا در حال پیاده کردن فشار حداکثری است؛ یعنی می خواهد با تحریم و هر کار دیگری، جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بکشاند و به هر چه می خواهد برسد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: رهبری فرمودند مذاکره در این شرایط به معنای پیروزی راهبرد فشار حداکثری است؛ اگر آمریکایی ها موفق می شدند معنایش این بود که از این پس هر خواسته ای داشتند با تهدید و فشار، جامه عمل بپوشانند.

 

وی اضافه کرد: منظور رهبر معظم انقلاب این است که باید در مقابل این فشار حداکثری بایستیم و شکست را به آمریکا و آمریکایی ها بچشانیم. در این جنگِ حق و باطل که فرمانده جبهه حق، رهبر مقتدر انقلاب اسلامی است، باید همه با همین آهنگ حرکت کنند و رییس جمهور و وزارت امور خارجه نیز باید همین رویه را در پیش بگیرند.

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: الحمدالله آحاد مردم گوش به فرمان رهبری هستند و در مذاکره و اظهار نظرها نیز باید شاهد این عزت و اقتدار باشیم، هر چند دشمن این را نمی پسندد و می خواهد مسلمانان و مؤمنان را ضعیف و ذلیل ببیند.

 

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: منافقین کسانی هستند که با هم نشینی با کافران خوشحال می شوند و لبخند می زنند و در مقابل با مؤمنان رابطه خوب و صمیمی ندارند و از دیدن آنها، ناراحت می شوند. آنها گمان می کنند از کافران عزتی نصیبشان می شود، در حالی که جز خواری و ذلت چیزی به دست نمی آورند.

 

وی گفت: همه عزت ها نزد خدای متعال است و هر کسی عزت می خواهد باید سراغ خدای متعال برود و باید بدانیم جای دیگر عزتی وجود ندارد و مؤمنان باید هوشیار باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در قرآن کریم می خوانیم که منافقین در دوره پیامبر اسلام(ص) به همراه مسلمانان در جنگی حضور داشتند و در دل خود می گفتند زمانی که به شهر برگشتیم مسلمانان را ذلیل می کنیم، اما خدای متعال در جواب آنها فرمود؛ منافقین درک نمی کنند که عزت فقط برای خدا، پیامبر(ص)، ائمه(ع) و مومنان است.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در یمن حدود ۹۰ هزار غیرنظامی در جنگ نیابتی امریکاییسعودیصهیونیستی به شهادت رسیدند و حدود ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در فشار و بیماری و سوءتغذیه قرار گرفتند و بیمارستان ها و منازل زیادی نابود شدند. اما صدای شورای امنیت و حقوق بشر و سازمان ملل و مدعیان دموکراسی بلند نشد و از این جنایت ها حمایت کردند اما زمانی که ۱۰ پهپاد یمنی تاسیسات نفتی سعودی ها را بمباران کرد و روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت را کاهش دادند فریاد مدعیان بشر بلند شد.

 

وی ادامه داد: ما به عنوان جمعیت نمازگزار به مدعیان حقوق بشر می گوییم که شما به دنبال این نباشید که این پهپادهای یمنی از کجا به سمت شما آمده است، بلکه شما بدانید که این پهپادهای هر زمان و هر مکانی ممکن است بالای سر شما حاضر شود و آنطور که لازم است شما را تنبیه کند.

 

آیت الله عابدینی گفت: شاید یک دوره ای این پهپادها فقط از ایران اسلامی به آسمان بلند می شد اما امروز در یمن، سوریه، فلسطین، لبنان و در جای جای کشورهای جبهه مقاومت شاهد اقتدار مسلمانان هستیم تا هر نقطه از منطقه را برای متجاوزان، رژیم منحوس صهیونیستی و سعودی ها نا امن کنند.

 

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: آمریکا باید بداند که امروز به نفع آنهاست تا بساط خود را از منطقه جمع کنند و کشورهای منطقه امروز به هیچ عنوان حوصله ماندگاری ظلم استکباری آمریکا را ندارد و الحمدالله قدرت بیرون راندن ظالمان را از منطقه به خوبی پیدا کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در باب هفته دفاع مقدس فرمودند که دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، تدبیر و حکمت است و باید آن را الگوی تمام عرصه ها قرار دهیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با تقدیر از قوه قضائیه تأکید کرد: از ریاست قوه قضائیه آیت الله رئیسی که با شفافیت، شجاعت، جدّیت و دغدغه‌مندی به میدان آمده اند و با مفاسد اقتصادی و هر نوع دیگر آن مبارزه می کنند، قدردانی می کنیم.

 

وی افزود: بحمدالله قوه قضائیه عزم جدی کرده تا با سوء استفاده کنندگان، اختلاس گران و زمین خواران برخورد جدی کنند و به همه این عزیزان خداقوت می گوییم.

 

آیت‌الله عابدینی افزود: ان‌شاءالله رئیس محترم قوه قضائیه بیش از پیش این عنایت را به استان قزوین داشته باشند و این استان را در اولویت سفرهای استانی قرار دهند و از نزدیک شرایط جامه کارگری، کارخانه ها و زمین خواری ها که شرایط خوبی ندارد را مشاهده کنند و تصمیمات سریع تری اخاذ کنند.

 

آیت‌الله عابدینی در پایان یاد شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، شهیدان فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا را گرامی داشت و گفت: از همه مردم می خواهیم در حماسه اربعین مشارکت داشته باشند و موکب های داخلی را نیز جدی بگیریم و اگر نمی توانیم در پیاده روی حضور پیدا کنیم به عزیزانی که در اسکان و پذیرایی زائران مشارکت دارند، کمک کنیم.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها