خبرهای داغ:

روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب است

یکی از روحانیون رزمنده دفاع مقدس، گفت: روحانیت پاسداران اسلام و انقلاب بوده و همواره درخط مقدم دفاع از احکام و ارزش‌های قرآن و اهل بیت (ع)، حمایت از مظلومان و مستضعفان و درکنار مردم است.
کد خبر: ۹۱۷۹۵۶۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵



به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز شنبه درگفت وگویی ادامه داد: حضور روحانیون در صحنه‌های مختلف جهاد و شهادت، دفاع از محرومان و مستضعفان و حضور درجبهه‌های فرهنگی و اجتماعی تجلی علم و عمل است.

وی اظهار داشت: روحانیت اصیل با ساده زیستی و مردمی بودن، نقش موثری درتمام عرصه‌های حساس و مهم ایفا کرده اند و روحانیون با حضور گسترده و موثر در هشت سال دفاع مقدس، کاروان‌های جهادی و همچنین حضور در سنگر دفاع از حرم نقش بی بدیلی را رقم زده اند.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: تقویت روحیه رزمندگان، بیان حقانیت ایران درهشت سال جنگ تحمیلی، الگو بودن روحانیت از نظر علم و عمل، خنثی سازی شایعات و توطئه‌های دشمن و همچنین تقویت بنیه اخلاقی، معنوی و تربیتی رزمندگان از جمله اهداف و برکات حضور روحانیون در جبهه‌های حق علیه باطل است.

قاسمی نیا، اظهار داشت: روحانیت در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت آن زمان طلاب، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که این نشان می‌دهد تا روحانیون در سخت‌ترین شرایط در خط مقدم دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار دارند.

وی ادامه داد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اگر چه لباس رزم را میپوشیدند، ولی از وظیفه تبلیغی خود نیز غافل نبودند و به این مهم نیز توجه داشتند.

قاسمی نیا با تاکید بر اینکه روحانیون با حضور در عرصه‌های جهاد و شهادت آیات جهاد و دفاع از محرومان را در عمل نشان دادند، افزود: حضور رهبر معظم انقلاب، امامان جمعه و همچنین علمای برجسته در در میدان‌های رزم بر ارتقای روحیه رزمندگان بسیار موثر بوده است.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: حضور روحانیون و علما در شب‌های عملیات و روز‌های منتهی به عملیاتی در میان رزمندگان نقش مهمی بر ارتقای آمادگی رزمندگان ه. برای نبرد داشتند.

قاسمی نیا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه آغاز کننده جنگ نبوده، ولی در برابر هجمه دشمنان از موجودیت خود با تمام توان دفاع می‌کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی با رهبری، ولی فقیه هیچ گاه شروع کننده جنگ نیست، ولی هر زمان که دشمن قصد حمله و تهاجم را داشته باشد به طور قطع جمهوری اسلامی نیز با دقرت به این تهاجم پاسخ خواهد داد.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن به روزرسانی تجهیزات، تقویت بنیه دفاعی و همچنین ارتقای آمادگی دفاعی تمرکز کند، ولی این توان نظامی ناشی از جنگ طلبی نیست بلکه برای مقابله و بازدارندگی برای تجاوز به کشور است.

این رزمنده دفاع مقدس، مطالعه دقیق وصیت نامه شهدا را برای طلاب و جوانان ضروری دانست و ادامه داد: طلبه‌های جوان برای شناخت مسئولیت‌ها و رسالت روحانیت در شرایط کنونی لازم است تا منشور روحانیت امام امت خطاب به روحانیون و همچنین پیام امام خمینی (ره) در پی شهادت حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۷ که به پیام استقامت معروف شده مطالعه کنند.

قاسمی نیا، روحانیت اصیل را روحانیت مسئولیت پذیر، ساده زیست و بدور از تحجر دانست و تاکید کرد: روحانیت حاضر در جبهه‌ها کسانی بودن که از بیمسئولیتی، بیدردی و تحجر دور بودند و با حضور در سنگره‌های دفاع مقدس الگوی عملی و علمی برای همه مردم و جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: همان طور که درهشت سال دفاع مقدس روحانیت نقش بی بدیل، ماندگار و موثری داشت در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و شروع چهل سال دوم انقلاب باید روحانیت اصیل نیز با شناخت مسئولیت‌های خود وارد میدان شده و به وظیفه خود بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت مرزداران اخلاق، معنویت و فرهنگ جامعه هستند، گفت: مسئولیت پذیری در قبال جامعه، دفاع از محرومان، مظلومان و مستضعفان، ساده زیستی و پرهیز از تجملات و تشریفات، و کار جهادی با روحیه انقلابی از جمله وظایف روحانیت در شرایط کنونی است.
ارسال نظرات