خبرهای داغ:

دانشگاه بستری مناسب برای زنده نگه داشتن یاد شهداست

مسئول کارگروه شهدا خانه نخبگان به منظور هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های کنگره شهدای ۲۰۰۰ شهید و سرداران استان بوشهر، نشستی با تعدادی از اساتید دانشگاه‌های استان در موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها برگزار نمود.
کد خبر: ۹۱۷۹۵۶۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

دانشگاه بستری مناسب برای زنده نگه داشتن یاد شهداست

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج، مسئول کارگروه شهدا  خانه نخبگان  به منظور هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های کنگره شهدای ۲۰۰۰ شهید و سرداران استان بوشهر، نشستی با تعدادی از اساتید دانشگاه‌های استان در موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها برگزار نمود.

زهرا کشاورز نیا، مسئول کارگروه شهدا گفت: با توجه به اهمیت برگزاری یازدهمین همایش جهادعلم فناوری با محوریت شهدا در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید استان باید برنامه‌ها با جدیت بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: در این نشست دکتر نجفی مطالبی در زمینه چگونگی اجرای همایش و انتظار لازم از اساتید در شروع سال تحصیلی جدید و جذب حداکثری  دانشجویان در ارائه مقاله برای آشنایی بیشتر آنان باروش اهداف زندگی شهدا و الگو پذیری از آنان  ارائه نمود.

کشاورز نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تاکید کرد:اهمیت این کنگره در استان و اهمیت وظایف همه در تبلیغ و ترویج اهداف زندگی سعادتمند شهدا جهت آحاد مردم بخصوص جوانان که مدنظر می‌باشد تلاش کنیم و همه اساتید تلاش کنند تا بتوانیم گام‌های بلند و تاثیر‌گذاری در این راستا برداریم.

وی با اشاره به مهمترین مطالب بیان شده در این نشست خاطر نشان کرد: فرهنگ شهادت را باید در دانشگاهها رواج داده شود و نگاه ساختاری وصوری به این یادواره که بسیار مهم و ارزشمند است نشود همچنین مواظب آسیب‌ها هم باشیم که یکی از آسیب‌های مهم نگاه ابزاری به موضوع می‌باشد.

در ادامه اشاره کرد: باید یک قسمت از برنامه‌های کنگره در دانشگاههای استان  اجرا گردد بخصوص اگر بصورت گفتمان باشداثر گذاری آن بهتر خواهد بود، تراکت‌ها وبنرها در خور شهدا باشد و در انتخاب سخنران با توجه به مخاطب دقت لازم انجام شود بخصوص قشر دانشجو، که از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مسئول کارگروه شهدا با توجه به وظایف سه گروه در حفظ نظام و انقلاب اسلامی  گفت: روحانیت، پاسداران انقلاب اسلامی، معلمین و اساتید در این امر نقش پررنگتری دارند و لذاپر واضح است که در نشر اهداف والای این کنگره وظایف این عزیزان هم بیشتر واز اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: موضوعات زیادی در زمینه شهدای دفاع مقدس شامل اقتصادی، پزشکی، فرهنگی، قرآنی،اخلاقی، علمی و......، داریم که می‌توانیم به دانشجویان جهت ارائه مقاله کمک نماییم و با توجه به زمان شروع فعالیتهای دانشجویان که عملا از 15مهر به بعد می‌شود که زمان ارائه مقاله بسیار کم است و باید با سرعت بیشتری این کار انجام شود.

کشاورزنیا گفت: اکثریت اساتید جهت تشویق جوانان در ارائه مقاله با توجه به در نظر گرفتن آسیب ها نمراتی به کسانی که مقاله ارائه دهند درنظر خواهند گرفت تا بتوانیم با تشویق دانشجویان آنها را به سمت زندگی شهدایی هدایت کنیم.

در پایان کشاورز نیا ضمن تشکر از حضور اساتید در جلسه و بحث های ارزشمند و کاربردی که مطرح گردید تشکر نمود و تاکید کردکه فرهنگ شهادت باید در قشر جوان با ارائه ادبیاتی نو وجذاب با استنادبه مطالب علمی و دینی  با روشهای نوین رواج دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار