مدیر کل سازمان مالیاتی مطرح کرد، ورود سازمان به مبحث بررسی تراکنشهای مشکوک بانکی به منزله احراز پولشویی یا فرار مالیاتی افراد نیست.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۹۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی خانیبا تشریح اهداف سازمان امور مالیاتی در خصوص بررسی اطلاعات تراکنشهای بانکی گفت: سازمان امور مالیاتی این حق قانونی را دارد در خصوص افرادی که نسبت به شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی خود و یا انجام مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده، همکاری لازم را با نظام مالیاتی نداشته اند و یا از نظر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی مشکوک به فعالیتهای اقتصادی پنهان هستند، بررسی حسابهای بانکی آنها را درجهت شناسایی فعال یا فعالیت اقتصادی و کشف کتمان درآمدهای احتمالی در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه پولشویی و  فرار مالیاتی سازمان مالیاتی ادامه داد،‌ در این راستا مودی یا فعال اقتصادی به سازمان دعوت و با رویکرد کاملا اقناعی مستندات مرتبط مطالبه و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد، دعوت هر فرد حقیقی و حقوقی به سازمان بابت شفاف سازی تراکنشهای بانکی به منزله احراز پولشویی یا فرار مالیاتی فرد مذکور نیست و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مکلف هستند در فضای کاملا تعاملی و اقناعی مستندات مربوطه را مطالبه و بررسی نمایند.  


این مقام مسئول در سازمان مالیاتی ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رفع ابهامات مراجعین به سازمان امور مالیاتی، گفت: اگر مودیان نسبت به نحوه برخورد یا رفتار کارشناسان و ممیزان این سازمان اعتراضی داشته باشند می‌توانند موارد را به دفتر بازرسی ویژه ، مبارزه با فرار مالیاتی و یا دفتر حراست سازمان اعلام  و یا از کانال تلفنی ارتباط مردمی به شماره 1526  گزارش نمایند.

ارسال نظرات