مدیر كارآمدی و نقش آفرینی بسیج جامعه زنان گفت: طرح مروجین کسب و کار در بسیج جامعه زنان دنبال می شود که طی آن افرادی که تجربه کسب و کار داشته اند به کارآفرینان جدید آموزش های لازم را می دهند.
کد خبر: ۹۱۷۹۹۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دكتر مرضیه افضلی به برنامه "ضرب سکه" رادیو گفت وگو" گفت: ما با جامعه بانوانی روبرو هستیم که به دلیل مشغله های خانواده تمایل به کار تمام وقت ندارند و با توجه به اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم ، هریک از بانوان ما می توانند به عنوان یک سرباز حضور داشته باشند. بسیج جامعه زنان در نظر دارد از این ظرفیت در خدمت به زنان بهره ببرد. بسیج جامعه زنان ، در گام اول افراد ماهر و دارای کسب و کار را شناسایی کرده است و دوره های فنی و حرفه ای مانند قالی بافی ، صنایع تبدیلی و صنایع دستی مختلف را در پایگاه بسیج برگزار کرده است.
وی افزود: برنامه اصلی ما این است که افرادی که تجربه کسب و کار و اداره یک کارگاه بزرگ را داشته اند را تقویت کنیم. به عنوان مثال اگر بانویی، قالی بافی را در سطح متوسط انجام می دهد به او کمک کنیم تا سطح خود را ارتقا دهد و مهارت های دیگر کسب و کار مانند بازاریابی و فروش را به او آموزش دهیم.

افضلی ادامه داد: بسیج جامعه زنان در میان افراد و کسب و کارهایی که شناسایی کرده است ، طبقات مختلفی را ایجاد کرده است. به عنوان مثال در دسته صنایع دستی ، فردی که شاخص است و تجربه صادرات دارد ، مسیر طی کرده را برای افرادی که در آغاز راه قرار دارند شرح می دهد. این فرصتی است تا افراد تازه کار سختی ها و مسائل راه را بشناسند. متاسفانه گاهی افراد ، صرف داشتن یک زمین و سرمایه اقدام به شروع کسب و کار می کنند و بدون آنکه نقشه راهی برای خود ترسیم کنند از سازمان هایی وام دریافت می کنند. نداشتن چشم انداز و برنامه مشخص ممکن است سبب از بین رفتن سرمایه های فعلی و به بار آمدن دین های سنگین شود.بنابراین مشاوره و آموزش نقش بسیار مهمی در رشد و موفقیت افراد دارد.

وی به رادیو گفت وگو گفت: طرح مروجین کسب و کار در بسیج جامعه زنان دنبال می شود که طی آن افرادی که تجربه کسب و کار داشته اند به کارآفرینان جدید آموزش های لازم را می دهند. در واقع بسیج یک نهاد مردمی است که خود مردم در کنار هم و با کمک یکدیگر سبب رشد و ارتقا هم می شوند.

ارسال نظرات