حسن روحانی درسال ۹۴ با ارسال نامه‌ای که رئیس دفتر او محمد نهاوندیان، به انجمن ایران و اروپا تقدیم می‌کند،از این رویداد حمایت و از برگزارکنندگان آن تقدیر کرد؛انجمنی که بسیاری از افراد ضدایرانی در آن شرکت داشتند.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۹۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکسال و نیم پس از خروج امریکا از برجام، هنوز هم کشور‌های اروپایی هیچ حرکتی برای انجام تعهدات انجام ندادند؛ تا جایی که هفته‌ای نیست یکی از سران دولت و وزارت خارجه علیه اروپا لااقل در لفظ اعتراضی نکند.
پشت پرده ایده جایگزینی اروپا به جای امریکا، گروه‌هایی خارج از ساختار رسمی قدرت وزارت امور خارجه‌های کشور‌های طرف است؛ چنانچه نقش پررنگ نایاک و اعضای آن در شکلگیری توافق برجام بر کسی پوشیده نیست، این ایده نیز از سوی مراکز دیگری به نهاد‌های مرتبط پیشنهاد و پیگیری شد.
انجمن اروپا و ایران رویدادی سالانه است که از سال ۲۰۱۴، یعنی کمتر از یک سال پس از انعقاد برجام، به بهانه گسترش روابط اقتصادی اروپا با ایران و جذب سرمایه گذاری خارجی به راه افتاد.
بنیانگذار این انجمن، اسفندیار باتمانقلیچ یکی از شرکای هلدینگ مشاوره اقتصادی BHB Emissary و بنیانگذار پایگاه تحلیلی بورس و بازار است.

ارسال نظرات