خبرهای داغ:
یکی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تبریز:
یکی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تبریز گفت: تک تک شهدا برای مردم عزیز هستند و درد دوری و فراق آن ها چون زخمی در دل مردم جای دارد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۷۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

به گزارش سرویس پیشکسوتان خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی لزیری در نشست نقد کتاب «ساده رنگ» که روایت یکی از فعالان فرهنگی در دوران دفاع مقدس است، توجه و پرداخت به زندگی نامه و خاطرات شهدا را ارزشمند خواند و اظهارداشت: بازگویی این خاطرات به عنوان سند تاریخی در جامعه تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: هر برنامه ای که با یاد و نام شهدا برگزار شود ارزش دارد و توجه به یاد شهدا و رشادت آن ها در قالب کتاب و نوشته ماندگار و ارزشمند برای انتقال آن به آیندگان است.

یکی دیگر از نویسندگان برجسته تبریزی در ادامه این نشست با اشاره به ادبیات مقاومت به عنوان ژانر هنری مستقل در ملل مختلف، بیان کرد: پرداخت به این نوع ادبیات درهمه ملل دارای ارزش است و در قالب های هنری مختلف نمایش، کتاب، هنرهای تجسمی و ... خلق می شود.

عبدالمجید نجفی توجه به جزئیات و ریزنگاری خاطرات را ارزشمند خواند و تاکید کرد: از همین ریزنگاری ها و جزئیات می توان اثار دیگری چون نمایش و فیلم تولید کرد.

نشست نقد کتاب «ساده رنگ» روایت زندگی فعال فرهنگی دوران دفاع مقدس در جبهه و جنگ «مجید دلدوزی» است که در قالب نشست «هر ماه یک کتاب» عصر روز گذشته با حضور نویسندگان و فعالان ادبی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات