کرملین:

: پوتین در مورد توافق هسته ای و اوضاع تنگه هرمز با روحانی گفتگو می کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز(سه شنبه) اعلام کرد: ولادیمیر پوتین روز سه شنبه درمورد توافق هسته ای و اوضاع تنگه هرمز با حسن روحانی در حاشیه نشست شورای اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفتگو می کند.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۵۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از روسیا الیوم، «دیمتری پسکوف» امروز(سه شنبه) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پوتین در مورد چه مسائلی با روحانی گفتگو خواهد کرد، گفت: این نشست، ادامه گفتگویی است که چند روز پیش آغاز شده است. اما دیدار امروز به صورت خصوصی برگزار می شود و در آن به اوضاع تنش بار در منطقه تنگه هرمز و مسائل مربوط به طرح جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای) پرداخته خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که همه ابتکارها نتایج مطلوب را به دست نیاورده، اوضاع همچنان تنش بار باقی می ماند.

روسیه برای کاهش تنش های ایجاد شده ناشی از خروج یک طرفه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای که تهران سال ۲۰۱۵ با  قدرتهای جهانی امضا کرد، تلاش می کند.

مسکو به تهران توصیه می کند که به تعهداتش پایبند باشد تا بهانه ای دست واشنگتن نباشد.

پوتین در حاشیه نشست شورای اتحادیه اقتصادی اوراسیا  که در پایتخت ارمنستان در حال برگزاری است، علاوه بر دیدار امروز با حسن روحانی، با نخست وزیر ارمنستان هم دیدار می کند.

علاوه بر سران کشورهای عضو شورای اقتصادی اوراسیا (ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان وروسیه)، رئیس جمهوری مولداوی به عنوان کشور ناظر و حسن روحانی به همراه نخست وزیر سنگاپور به عنوان میهمانان افتخاری در نشست ارمنستان حضور دارند.

خبر را در روسیا الیوم ببینید

منبع:سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات