اراده انجام مسئولیت های اجتماعی در بانک صادرات

اعطای بیش از 12 هزار فقره وام به سیل زدگان

بنگاه های اقتصادی و به خصوص بانک ها ضمن کمک به رونق اقتصادی جوامع ؛ با تکیه بر مسئولیت های اجتماعی خود موجب کاهش نگرانی عمومی و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به فعالیت های اقتصادی افراد جامعه می شوند.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۶۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

گروه اقتصادی _ خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: بنگاه های اقتصادی و به خصوص بانک ها ضمن کمک به رونق اقتصادی جوامع ؛ با تکیه بر مسئولیت های اجتماعی خود موجب کاهش نگرانی عمومی و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به فعالیت های اقتصادی افراد جامعه می شوند.

در واقع توجه به مسئولیت اجتماعی بانک ها حلقه مفقوده اتصال بین بانک ها دولت و افراد جامعه است.بر همین اساس بانک ها به عنوان تسهیل گر و نیروی محرک چرخ های اقتصادی و تجاری کشور نقش بسزایی در تولید ثروت و همچنین فراهم آوردن خدمات اجتماعی دارند.

علی رغم مشکلاتی که بانک های کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند موسسات مالی هم هستند که همواره خود را در مقابل مشکلاتی که برای جامعه و شهروندان به وجود می آید پاسخگو می دانند و این حس مسئولیت اجتماعی از سوی نهادهای مالی یا بانک‌ها موجب می شود تا آنها صرفاً به سودآوری و معاملات اقتصادی فکر نکرده و برای اعتلای و توسعه اجتماعی کشور اهمیت قائل شوند.

گزارش بسیج حاکی از آن است که  بانک صادرات ایران در هیمن راستا ضمن شناخت ماموریت‌ها و وظایف خود در حوزه اجتماعی بانکداری و توجه به ارزش های والای انسان دوستانه از ابتدای امسال نقش درخشانی در کمک رسانی به مردم سیل زده کشورمان ایفا کرده است.

این بانک برای تعمیق ارزش های معنوی پس از وقوع اسفبار سیل در ماه های ابتدایی سال ۹۸ به داد هم وطنان و سیل‌زدگان عزیزمان شتافت و طبق آمار و ارقام موجود، بیش از ۱۲ هزار فقره وام قرض الحسنه در استان های مختلف کشور برای کمک به بازسازی بهبود آثار مخرب سیل اعطا کرد. همچنین بانک صادرات برای بهبود وضعیت کشاورزان مناطق سیل زده تسهیلاتی در نظر گرفته بود که متاسفانه با مشکلات موقتی در اعطای وام مواجه شد اما با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اعطای وام به کشاورزان مناطق سیل ‌زده، در آینده نزدیک پرداخت این وام‌ها شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت. گفتنی است پیش از این نیز تسهیلات مسکن به کشاورزان مناطق سیل زده نیز در سه ماه گذشته رفع مشکل و اعطا شد.

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۶۵۵ فقره وام قرض الحسنه به مناطق سیل زده در حوزه های عمران بازسازی و مسکن و کشاورزی اعطا شده است که این کمک ها تنها به این بخش منحصر نبوده تا بازسازی و نوسازی و تجهیز مدارس مناطق سیل زده نیز ادامه داشته است. همچنین طبق آمار و ارقام در مدت ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بانک صادرات ایران در حوزه تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به خانواده شهدا جانبازان و ایثارگران مسکن روستایی وام های ضروری حوادث قهری نود و دو هزار فقره وام به ارزش ۱۳۸ هزار میلیارد ریال اعطا کرده است.

این خود گواه آن است که اراده انجام مسئولیت های اجتماعی در بانک صادرات نهادینه شده و البته به قول معروف ، برکت آن را هم از ناحیه بار تعالی خواهد رسید. شاید بهبود وضعیت سود دهی بانک صادرات، نتیجه همین برکت باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار