عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد رهبر معظم انقلاب مبنی بر "نه جنگ نه مذاکره "، مقاومت قرآنی،حداکثری است،گفت:این نوع مقاومت طوری طراحی شده است که ملت ایران، ملت‌های منطقه و زیرساخت‌های منطقه آسیب نبینند و کشور‌های منطقه نیز تجزیه نشوند.
کد خبر: ۹۱۸۰۹۱۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
جواد کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ضرورت تبیین گفتمان مقاومت و راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر نه جنگ نه مذاکره، اظهار داشت: جمله تاریخ ساز رهبر معظم انقلاب متناسب با مقتضیات زمان و لایه‌های مختلف تهدید، تحریم این بود که نه جنگ نه مذاکره؛ ثمره هر دوی این‌ها مساوی است.

وی با بیان اینکه اگر مذاکره بکنیم تأثیر آن به همان اندازه‌ای است که طرف به شما حمله نظامی بکند، چه حمله نظامی صورت گیرد ضربه آن به همان اندازه‌ای است که شما مذاکره انجام دهید، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از این جهت می‌فرمایند نه جنگ نه مذاکره، چون به هر طرف که بروید خسارت به دنبال دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: راهکار سوم مقاومت است، مقاومتی حداکثری، فعال و بازدارنده که اسلام تعیین می‌کند نه مثل دروازه‌بانی که داخل دروازه به ایستد و نگاه کند که چطور توپ به شما شلیک می‌شود، اسم این مقاومت نیست.

وی با بیان اینکه مقاومت حداکثری آن است که دروازه‌بان با تمام حواس، انرژی خود را متراکم می‌کند با هوشمندی توپ شلیک شده را دفع می‌کند از این جهت راهبرد رهبر معظم انقلاب، مقاومت قرآنی، اسلامی و حداکثری است، اذعان کرد: طوری این مقاومت در طول این چهل سال برای این نقطه طراحی شده است که ملت ایران، ملت‌های منطقه و زیرساخت‌های منطقه آسیب نبینند و از بین نروند و کشور‌های منطقه نیز تجزیه نشوند و فرهنگ اصیل اسلامی گرفته نشود.

کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه حاکمیت اسلام در گرو وحدت کشور‌های منطقه است اگر ۱۰۰ گام باید در مطلوب نهایی بر می‌داشتیم در طول این چهل سال ۸۰ گام آن برداشته شده است، عنوان کرد: لذا امروز اگر صحبت از مقاومت گفته می‌شود چهره آن را در انصارالله یمن، حشد الشعبی، حزب الله، جوانان مصر، تونس، سودان و الجزایر می‌بینند و هر روز نیز کار پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت با راهبرد خسارت حداقلی و پیروزی حداکثری است، تشریح کرد: به سمت ملت ایران دیگر تیری شلیک نمی‌شود، ولی تحریم‌ها نیز برداشته خواهد شد یعنی تسلیم می‌شوند و تحریم‌ها را بر می‌دارند نه اینکه امتیازی داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که ورق برگشته و خطراتی که در کمین بوده همه رفع شده و به سرعت اوضاع معیشت، اقتصاد و تولید رو به رشد خواهد بود و دوران مذاکره به این معنا تمام خواهد شد تا به وضعیت مطلوب خود برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها