خبرهای داغ:
رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی هشدار داد که در صورت عدم‌تعامل با طرح صلح پیشنهادی یمنی‌ها که جمعه گذشته ارائه شد، با حملات «استراتژیک» مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۹۵۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، روز گذشته با «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار کرد.

المشاط در این دیدار گفت: «تاکنون گام‌های عملی زیادی را برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برداشته‌ایم، از جمله این‌که بیش از 90 درصد تعهدات مربوط به توافق استکهلم درباره آتش‌بس در الحدیده را از چند ماه پیش اجرا کرده‌ایم. ما همچنین در راه دستیابی به صلح، طرح‌های زیادی را ارائه داده‌ایم که آخرین مورد آنها توقف حملات به عربستان سعودی در مقابل پایان دادن به بمباران یمن و محاصره آن بوده است که ما در این راستا صدها اسیر را به‌صورت یک‌جانبه آزاد کردیم؛ این در حالی است که طرف مقابل، از برداشتن هرگونه اقدام عملی، که تمایل آن را برای صلح مورد تأکید قرار دهد، دریغ کرده است.»

 

المشاط افزود: «زمانی‌که این طرح را مطرح کردیم هدف ما صلح و دستیابی به آن بوده است و برای رسیدن به آن ناگزیر شدیم شماری از حملات راهبردی و برنامه‌ریزی‌شده خود را به تعویق بیندازیم، حملاتی که به‌لحاظ حجم و تأثیرگذاری از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو کمتر نبوده است. خواستیم تا صدای‌مان را بلند کنیم (و به آنها بگوییم) اگر گوش فرا نمی‌دهید؛ ما ضربه‌هایی دردناک داریم که مجبورتان می‌کنند به این درخواست‌ها گوش دهید و صدای عقل و منطق را بشنوید.»

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: کشورهای متجاوز به‌جای این‌که گام‌های عملی به‌سوی صلح بردارند، جنگ اقتصادی‌شان علیه یمن را از طریق تشدید دزدی دریایی و توقیف کشتی‌های حامل غذا و مشتقات نفتی، تشدید می‌کنند.

وی هشدار داد که «این اقدامات سطح تهدید ناوبری بین‌المللی و نظامی‌سازی دریای سرخ را افزایش می‌دهد که مسئولیت تبعات این وضعیت، به‌عهده کشورهای متجاوز است.»

وی بر «حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری صلح و امنیت در یمن تأکید کرد» و از سازمان ملل خواست نقش خود را برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا ایفا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها