کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:

فضای مجازی بستری مهم برای نشر کار فرهنگی است

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و نشر آن از طریق فضای مجازی، این فضا را از بسترهای آماده برای کار فرهنگی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۸۰۹۶۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

عاتکه اصل نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: فضای مجازی با گستردگی وسیعی که دارد شرایط خوبی را می تواند به آسانی در اختیار بانیان فرهنگی قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید آسیب ها و تهدیدهای این فضا را شناخت و پذیرفت، اظهار داشت: از این فضا می شود به صورت مهار شده افکار غیر انسانی را از نشر بازداشت و با تولید گسترده و قالب های جذاب، زیبایی های دین را به همه عالم نشر داد چراکه هر فرهنگی در قالب هنر عرضه شود موثرتر خواهد بود.

اصل نژاد اضافه کرد: اگر فرهنگ جامعه ما متناسب با عقاید و مکتب اسلامی مان باشد همه مشکلات جامعه از جمله مسائل اقتصادی هم حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ایدئولوژی اسلامی ایدئولوژی لیبرالی را منسوخ خواهد کرد و این تحول عظیمی را در همه حوزه های فرهنگ می طلبد که توسط افراد متعهد و متخصص، تولید و در جامعه تزریق و علاوه بر جامعه دینی خودمان به جوامع غربی نیز صادر شود و این مهم جز با احساس نیاز به این مساله و درک ضرورت آن حاصل نمی شود.

این کارشناس بسیجی، کار فرهنگی را از ضرورت های نشر عقاید و مکاتب، دانست و گفت: بدون کار فرهنگی هیچ ایده ای قابل نشر نیست و اگر ما برای کار فرهنگی از دین اسلام بهره نبریم یا نتوانیم درست بهره ببریم مکاتب ضاله و الحادی به راحتی فرهنگ پوشالی و منسوخ خود را در قالب های فریبنده عرضه خواهند کرد.

اصل نژاد تاکید کرد: وظیفه ماست با استفاده از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، خلاءهای معرفتی را که جامعه از آن رنج می برد و آسیب می بیند بشناسیم و برای رفع آن ها کار فرهنگی در قالب شعر و هنر و ‌‌... تهیه کنیم.

وی به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ اشاره و بیان کرد: ایشان فرهنگ را از اقتصاد مهم تر دانستند یعنی باورها، ایمان، عادات و رسوم مردم پیوسته آماج و هدف دشمنان است و باید مورد توجه باشد و از هر فرصت و ظرفیتی در این خصوص استفاده شود تا عرصه را بر جولان دشمن تنگ کنیم.

اصل نژاد خاطرنشان کرد: باید در کنار پاسخ به شبهات دشمن و دفاعیات، همه توان خود را متمرکز در تولید و نشر افکار و فرهنگ غنی خود کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار