خبرهای داغ:
دونده محجبه قطری می‌گوید: همیشه برای از پیش رو برداشتن موانع می‌دوم و نماینده فرهنگ قطر و زنان محجبه هستم.
کد خبر: ۹۱۸۰۹۷۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  مریم ممدوح فرید، دونده محجبه قطری که کشورش میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان است در ماده ۴۰۰ متر مانع حضور داشته و رقابت می‌کند.

او که ۲۱ ساله است، می‌گوید: این یک مسئولیت بزرگ است. من تنها برای خودم نیستم، بلکه یک فرهنگ، یک سنت، زنان قطری و زنان محجبه را نمایندگی می‌کنم.

مریم فرید این می داند که با این پوشش به احتمال زیاد عقب‌تر از رقیبان خود خواهد اما این مسائل جلوی او را نمی‌گیرند "من توانستم آن را برطرف کنم، زیرا به آن زنانی فکر می‌کردم که ممکن است روزی همین پوشش را داشته باشند.من برای شکستن موانع و تغییر دیدگاه افرادی که از سراسر جهان رقابت ما را با حجاب مشاهده می‌کنند،‌ تلاش می‌کنم." من از نگاه آنها می‌فهمم که از دیدن ما تعجب می‌کنند، اما گاهی اوقات از خودم می پرسم آیا این شوکه کننده است که با حجاب در حال مسابقه هستم؟

این دونده محجبه تاکید می‌کند: می‌دانم که این یک فرصت بزرگ برای من است. می دانم که برای برخی از افراد شرکت در چنین رویدادی رویا است.

مریم فرید می‌گوید: «آنها باید بدانند که لازم نیست شما شلوارک بپوشید، تا بتوانید بدوید. بسیاری از مردم به خصوص دختران جوان در رسانه های اجتماعی در این مورد از من سؤال می کنند. برخی از آنها در تمرین کنار من بودند، اما ادامه ندادند. اگر شما عاشق ورزش باشید، شکوفا خواهید شد. شما باید نسبت به آن اشتیاق و اراده قوی داشته باشید.»

این دونده دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی در دوحه قطر است و اعتقاد دارد باید دیدگاه زنان را نسبت به ورزش تغییر دهد. او تاکید می‌کند: «برای اینکه صدای من شنیده شود، باید یک موفقیت بزرگ ورزشی داشته باشم و به شدت اعتقاد دارم که اگر می‌خواهید به چیزی برسید، همه چیز به ذهن شما بستگی دارد.»

فارس

انتهای پیام/*

ارسال نظرات