مشاور مدرسه علمیه خواهران بافق:
نشست مبانی روان شناختی کفویت با سخنرانی طیبه خبازیان مشاور و استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۱۰۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست طیبه خبازیان با اشاره به اهمیت مبحث کفویت در زندگی گفت: خالق هستی احد و صمد است کفوی ندارد و زوج آفرین است و خانواده نیز دارای دو رکن است زن وشوهر؛ بچه‌ها مهمان وهبه اللهی هستندو هبه یعنی هدیه وامانت که باید در تربیت و نگهداری آن کمال توجه را به کار برد.
وی افزود: خانواده با پیوند زوجیت ومیثاق وهمدلی در نیل به آرامش ماندگار تاسیس می‌گردد و از آنجایی که تنها نهاد فطری وطبیعی بشر است از منظر رسول اکرم (ص) خانواده محبوب‌ترین مبنای هستی بوده و شالوده سلامت و پویایی محله، شهر، کشور وجهان است.
این مشاور مذهبی اظهار کرد: بحث ازدواج زیبا‌ترین و خوشایند‌ترین گل واژه در جهان است همه می‌آیند که در دنیا ازدواج کنند خداوند متعال احد وصمد است لم یلد ولم یولداست، کفوی ندارد، اما زوج آفرین است. کفو یعنی زوج و زوجه، یعنی عروس وداماد، خداوند همه هستی را زوج می‌آفریند، در حیات انسان در برابر هر دختر، پسری آفریده می‌شود وبشر نمی‌تواند این توازن زیبا را که از حکمت خدا سر چشمه می‌گیرد به هم بریزد.
وی گفت:ازدواج زیباترین گل واژه‌ای است که عروس وداماد‌ها با آن آرامش می‌یابند وخلاق وموفق می‌شوند و خمیر مایه خداجویی وخلاقیت همین آرامش است، ولی در فرهنگ ما اصول رها شده وفروع اصل شده و از هر چهار ازدواج یکی جدا میشوند، یکی بی تفاوت، و تنها یکی خوشبخت و راضی است.
خبازیان افزود: ازدواج برای آرامش است. هدف نهایی ازدواج، تنها ارضای غرایز جنسی نیست، فرزند آوری نیست، برای تنهایی نیست، بلکه رسیدن به آرامش و تجربه خوشبختی حقیقی است که در کنار آن با ازدواج غریزه جنسی کنترل می‌شود سخت‌ترین انتخاب انسان در گستره حیات انتخاب همسر است و واقعا نیاز به مشاور دارد.
وی در پایان گفت: از همه مردم دنیا پرسیدند خوشبختی چیست و خوشبخت کیست همه گفتند خوشبختی دل، آرامش است و خوشبخت کسی است که از سویدای دل از ته دل احساس آرامش کند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات