خبرهای داغ:
شهرستان ملایر با پتانسیل‌های قابل اتکا که در ورزش‌ صاحب عنوان‌های ملی و بین‌المللی است چرا بدون سکاندار رها شده و تا این حد حواشی را در حوالی اداره ورزش و جوانان خود نظاره می‌کند؟
کد خبر: ۹۱۸۱۲۳۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

ورزش شهر المپین‌ها بدون سکاندار!به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، ملایر شهرستانی است که با وجود تمام کمبودهای امکاناتی سال‌هاست در ورزش کشور نامی خوش داشته و پیش از این بحران‌های اخیر مدیریتی که طی چند سال اخیر کشتی آن همواره چند ملی پوش، دو قهرمان المپین و چندین قهرمان آسیا و جهان داشته است.

در سطوح مدیریتی نیز ملایر، مدیران ارشد کمیته ملی المپیک، وزیر ورزش و جوانان و روسای برخی فدراسیون‌ها را از مدیران بومی‌اش تجربه کرده و بحمدالله در سطوح میانی و پائینی نیز دچار فقر نیروی انسانی توانمند نبوده و نیست.

حال سوال اساسی این است، شهرستانی با این پتانسیل‌های قابل اتکا که در ورزش‌هایی نظیر کشتی، هندبال، والیبال، وشوو، تکواندو، بسکتبال، کبدی و... صاحب عنوان‌های ملی و بین‌المللی است چرا بدون سکاندار رها شده و تا این حد حواشی را در حوالی اداره ورزش و جوانان خود نظاره می‌کند؟

چندی پیش مدیری پروازی برای این اداره منصوب شد که مخارج حاشیه‌ای آن اعم از رفت و آمد و... به حدی بالا بود که مدیران ارشد شهرستان در عجب مانده بودند.

در نهایت آن مدیر با ادعای دخالت‌های بی‌جای نمایندگان و مدیران از سمت خود استعفا داد تا معمای انتخاب مدیریت جدید که تقریبا پای ثابت محافل سیاسی و ورزشی ... شهرستان شده بود دوباره مطرح شود.

نکته قابل توجه این است که اداره مذکور علاوه بر ورزش اداره امور جوانان شهر و هماهنگی سمن‌های شهرستان را نیز عهده‌دار است که با توجه به پیشگام بودن سمن‌های قدیمی شهرستان از سال‌ها پیش این خلأ و نبود مدیریت باعث شده این سمن‌ها دچار حواشی ناخواسته شوند.

اما اوج حواشی به دو روز اخیر برمی‌گردد، درست از زمانی که در یک شوک خبری، سرپرست جدید و غیر بومی این اداره در یک معارفه خودمانی حکم خود را از معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دریافت کرد و تقریبا در کمتر 24 ساعت بعد با حکم مهندس ولدی فرماندار ویژه شهرستان در پاسخ به کنش‌های رسانه‌ای اهالی قلم شهر به چرایی انتصاب مدیر غیر بومی حکمش ملغی و ایشان نیامده، رفت.

سوال اساسی این است چرا از ابتدا با صدور حکم این سرپرست غیربومی از طرف مدیران ارشد و نمایندگان مخالفت نشده بود که این مدیر نیامده حکم رفتن بگیرد؟

قطعاً حواشی مدت اخیر در ناکامی‌های چند سال اخیر ملایر در ورزش‌های همیشه مدال‌آورش تاثیر منفی بیشتری خواهد گذاشت و اداره‌ای که باید منشأ حرکت جوانان به سوی کنش‌های اجتماعی و برومندی و سلامتی باشد درگیر حل مشکلات داخلی خود می‌شود.

امید که با تدبیر مدیران ارشد استان، شهرستان و نمایندگان این مشکل که ابداً زیبنده ورزش خوشنام ملایر نیست حل و فصل شود؛ ان شالله.

محمود آصفی

فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/

ارسال نظرات